جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 بررسي تجربيات مديران و پرستاران بيمارستان طالقاني تبريز در رابطه با طرح تحول نظام سلامت
دوره ششم (1394) , شماره اول English Article
مدیریت در سیستم سلامت
فرید غریبی 1، علی جنتی 2، محسن فرج اله بيک نوري 3، بهنام اميني دغليان 4،
  • تاریخ دریافت 1393/08/12
  • تاریخ پذیرش 1393/12/04
  • تاریخ انتشار 1394/03/15
زمينه و اهداف: نظامهاي سلامت کشورهاي مختلف به منظور تطابق با شرايط در حال تغيير و پاسخگويي به نيازهاي جامعه نيازمند تغييرات و اصلاحات مداوم در ساختار و عملکرد خود هستند که بي ترديد پايش و ارزشيابي مناسب آن ها در راستاي مرتفع نمودن کاستي هاي اساسي بسيار ضروري است. بر اين اساس، مطالعه حاضر با هدف بررسي نقاط قوت و ضعف طرح تحول نظام سلامت ايران در سال 93 از ديدگاه مديران و پرستاران بيمارستان طالقاني تبريز طراحي و اجرا شده است.

 مواد و روش ها: مطالعه حاضر با رويکرد کيفي و در فاصله سه ماه پس از انجام طرح تحول اجرا گرديد که در آن، تجربيات 27 نفر از مديران و پرستاران بيمارستان طالقاني مورد کاوش قرار گرفت. در اين مطالعه، پژوهشگران ابتدا به روش غيرساختار يافته و در ادامه با رويکرد نيمه ساختار يافته مصاحبه را انجام دادند. به منظور آناليز داده هاي به دست آمده از تحليل محتوايي استفاده شد.

يافته ها: بررسي هاي مختلف نشان مي دهد که بيشترين دستاوردهاي طرح در محور مربوط به کاهش پرداختي بيمار و کمترين دستاوردها در محورهاي مقيم بودن پزشکان، ارتقاي کيفيت ويزيت ها و نيز ترويج زايمان طبيعي مي باشد. پژوهشگران همچنين به منظور مرتفع نمودن مشکلات و کاستي هاي مطرح شده، پيشنهادات کاربردي ارائه نمودند.

 بحث و نتيجه گيري: مطالعه حاضر گوياي اين حقيقت است که علي رغم موفقيت طرح در برخي از محورهاي هدف گذاري شده، چالش هاي اساسي در رابطه با بسياري از زمينه ها مشهود بوده، که نيازمند توجه مسئولين و سياست گذاران عرصه سلامت کشور مي باشد.
طرح تحول نظام سلامتبیمارستان طالقانیElectronic Resources
3866
3629
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .