شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 بررسي و مقايسه مدل هاي ارتقاي کيفيت در نظام سلامت
دوره سوم (1391) , شماره چهارم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
مصطفی فرح بخش 1،
  • تاریخ دریافت 1391/08/30
  • تاریخ پذیرش 1391/10/04
  • تاریخ انتشار 1391/12/20
زمينه و اهداف: ارتقاي کيفيت، بهبود فرايندهاي جاري و برنامه ريزي براي حفظ نتايج ارتقا است و دو عامل اساسي آن مدل هاي ارتقا و ابزارها هستند. اين مطالعه براي مقايسه مدل¬هاي مختلف ارتقاي کيفيت فرايند طراحي و اجرا شد.

مواد و روش ها: اين مطالعه براي مقايسه مدل هاي ارتقاي کيفيت اجرا شد. با استفاده از موتورجستجوي گوگل بر اساس واژه هاي کليدي و نام هاي اختصاصي مدل ها، گام هاي اجرايي هر مدل تدوين شد.

يافته ها: سي روش ارتقا در جستجوي منابع اينترنتي و کتاب ها پيدا شد. مدل¬هايارتقاي کيفيت از14-4 گام اصلي تشکيل يافتند.پنج روش ارتقاي JCAHOMethod, IHIMethod, TQIS, FOCUSPDCA  و IMADIM در نظام سلامت ابداع شدند.

بحث و نتيجه گيري: با توجه به تجربه و مهارت کارکنان، مي توان از مدل¬هاي خلاصه تا طولاني ارتقا استفاده نمود. تيم هاي با تجربه کافي مي توانند از روش هاي ساده و کوتاه استفاده نمايند. عامل مهم موفقيت، انتخاب و آموزش يک مدل ساده ارتقا در سرتاسر سازمان است.

ارتقای فرایندارتقاي مستمر کيفيتمدل ارتقانظام سلامت
2018
1260
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .