شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 تعیین میزان رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن در کارکنان شاغل در مراکز بهداشتی درمانی دولتی شهر پاوه در سال 1387
دوره اول (1389) , شماره اول English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
فرید غریبی 1،
  • تاریخ دریافت 1389/05/23
  • تاریخ پذیرش 1389/06/30
  • تاریخ انتشار 1389/09/30
​زمینه و اهداف: عنصر انسانی، مهمترین عامل تشکیل دهنده ی سازمان است و رضایت شغلی نشان از برآورده شدن توقعات فرد از طریق کار دارد. نظر به اینکه کارکنان شاغل در مراکز بهداشتی با سلامتی مردم در ارتباط اند هدف بررسی حاضر تعیین میزان رضایتمندی شغلی در کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی دولتی شهر پاوه و عوامل شخصی، خانوادگی و شغلی موثر بر آن است و درصدد است با ارائه ی پیشنهادات کاربردی براساس یافته های پژوهش، گامی مثبت جهت ارتقای این عامل حیاتی بردارد.

مواد و روش ها: این پژوهش به صورت مقطعی بر روی پرسنل جامعه مورد پژوهش در خرداد ماه سال 1387 انجام گرفته است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استانداردی بود که داده ها ابتدا به صورت توصیفی و سپس به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور انجام تحلیل های یاد شده از نرم افزار SPSS 12 استفاده شد و برای بررسی معنی داری ارتباط بین متغیر ها، بسته به نوع متغیر، آزمون متناسب با آن مورد استفاده قرار گرفت (اسپیرمن، من ویتنی یا کراس کال والیس).

یافته ها: در این تحقیق 110 نفر در مطالعه شرکت کردند که  48.2% زن و  51.8% مرد بودند. در نتایج بدست آمده در این تحقیق، بین رضایت شغلی افراد و شغل همسر(معنی داری 015/.)، وضعیت استخدامی (معنی داری 042/.) و درآمد کارکنان (معنی داری 006/.) ارتباط معنی دار آماری وجود داشت. نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که 64.5 % از افراد مورد مطالعه رضایت  متوسط، 31.8 % دارای رضایت بالا و 3.7 % نیز از شغل خود ناراضی بودند. پژوهشگر با استفاده از یافته های توصیفی نیز توانست به نتایج باارزشی دست یابد.

نتیجه گیری: با توجه به نتایج تحقیقات بدست آمده از این پژوهش می توان چنین نتیجه گیری کرد که از نظر رضایتمندی شغلی پرسنل این مراکز، بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب شکاف نسبتاً بزرگی وجود دارد که لزوم توجه مدیران را به این مسئله گوشزد می کند. مدیران مراکز یادشده می توانند با استفاده از نتایج این تحقیق و طراحی مداخلات کارا و اثربخش، میزان رضایت مندی شغلی پرسنل و درنتیجه احتمال دستیابی سازمان به اهدافش را ارتقا بخشند و گام مهمی درجهت خلق یک سازمان پیشرو و اثربخش بردارند.

رضایت شغلیسازمانبیمارستانمراکز بهداشتی درمانی
3582
1517
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .