شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 نقش دانش آفريني و ابعاد آن بر مهارت هاي مديريتي مديران دانشگاه علوم پزشکي تبريز
دوره ششم (1394) , شماره سوم English Article
اطلاعات سلامت و کتابداری پزشکی
محمدعلی همتی 1، ابوالفضل قاسم زاده 2،
  • تاریخ دریافت 1394/01/22
  • تاریخ پذیرش 1394/02/17
  • تاریخ انتشار 1394/09/30
​زمينه و اهداف: هدف از پژوهش حاضر، بررسي نقش دانش‌آفريني و ابعاد آن بر مهارت هاي مديريتي مديران دانشگاه علوم پزشکي تبريز بوده است.

مواد و روش ها: روش پژوهش حاضر توصيفي و تحليلي بود. جامعة آماري شامل تمامي مديران (آموزشي، پژوهشي، اداري، مالي) دانشگاه علوم پزشکي تبريز به تعداد 140 نفر بود که با توجه به محدود بودن جامعه آماري از روش تمام شماري استفاده شد. داده ها از طريق پرسشنامه محقق ساخته مهارت هاي مديريتي مديران و دانش‌آفريني گودرزي (1381) جمع آوري گرديد. پايايي پرسشنامه ها با روش آلفاي كرونباخ به ترتيب 0.933 و 0.792 به دست آمد. روايي صوري پرسشنامه‌ها نيز از طريق مراجعه به اساتيد مديريتي تأييد شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه استفاده شد.

يافته ها: يافته هاي تحقيق نشان داد بين دانش‌آفريني و مهارت هاي مديريتي مديران رابطه مثبتي وجود دارد. به علاوه، بين شاخص هاي مهارت هاي مديريتي مديران (انساني، ادراکي و فني) با متغير دانش آفريني رابطة مثبت و معني‌داري ديده شد. نتايج رگرسيون چندگانه نشان مي دهد که ابعاد دانش آفريني نقش پيش بيني کننده را در مهارت هاي انساني، ادراکي و فني دارد. ارتباط مثبت و معني‌دار بين دانش‌آفريني و مهارت‌هاي مديريتي مديران مبين آن است كه براي اجراي مديريت در سازمان در همه سطوح، مديران بايد به دانش‌ روز دسترسي داشته و آن را ارتقاء دهند تا موجب خلاقيت كاركنان و پيشرفت سازمان شوند.

بحث و نتيجه گيري: نتايج نشان داده که با ارتقاء دانش‌آفريني سازماني و ابعاد آن، مهارت هاي مديريتي مديران نيز بهبود مي‌يابد. مديران براي حرکت به سمت دانش آفريني بايد از توانمندي هاي پويايي برخواردار باشند و در رسيدن به اين توانمندي ها در شناسايي، کسب، به کارگيري، تلفيق و ترکيب مجدد اطلاعات، دانش و مهارت ها، از منابع موجود و بالقوه سازمان به نحو احسن استفاده نمايند.

دانش آفرینیمهارت های مدیریتی مدیرانمهارتهای انسانیادراکی فنی
1753
1146
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .