شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 ارزيابي کيفيت خدمات بخش اورژانس بيمارستان نمازي شيراز از ديدگاه بيماران
دوره هفتم (1395) , شماره اول English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
جمشید بهمئی 1، حامد رحیمی 2، ایمان رهگشای 3، زهرا کاوسی 4،
  • تاریخ دریافت 1394/12/25
  • تاریخ پذیرش 1395/01/15
  • تاریخ انتشار 1395/03/30
زمينه: مأموريت اصلي بيمارستان در نظام سلامت، تأمين مراقبت با کيفيت براي بيماران و برآوردن نيازها و انتظارات آن هاست. اﻳﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺑﺎ ﻫﺪف ارزﻳﺎﺑﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت بخش اورژانس از دﻳﺪﮔﺎه ﺑﻴﻤﺎران در ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن نمازي شيراز اﻧﺠﺎم ﺷﺪ.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

روش کار: اين پژوهش يک مطالعه توصيفي - تحليلي بود که به روش مقطعي در طي ماه هاي اسفند 1392 و فروردين 1393 صورت گرفت. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎري اين ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ، کليه ﺑﻴﻤﺎران ﺑﺴﺘﺮي در بخش اورژانس ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن نمازي بودند. نمونه گيري به صورت تصادفي ساده انجام شد و حجم نمونه 582 نفر تعيين گرديد. داده ها از طريق پرسشنامه سروکوال جمع آوري شدند. روايي پرسشنامه با استفاده از نظر خبرگان و آزمون تحليل عاملي و پايايي آن با استفاده از آزمون ضريب آلفاي کرونباخ 87/0 اثبات گرديد .پرسشنامه، شکاف کيفيت را در شش بعد کيفيت خدمت شامل؛ ملموسات، اطمينان، تضمين، همدلي، پاسخگويي و دسترسي به خدمات اندازه‌گيري کرد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و به کارگيري آماره‌هاي توصيفي، آزمون‌هاي تي- زوجي، تي- مستقل و آناليز واريانس يک طرفه تجزيه و تحليل شدند.

يافته ها: نتايج نشان داد بيشترين و کمترين شکاف به ترتيب در ابعاد تضمين (86/0±55/0-) و پاسخگويي (98/0±31/0-) بوده است. در ابعاد ملموسات، قابليت اطمينان و دسترسي به خدمات بين انتظارات و ادراکات اختلاف معناداري وجود داشت (05/0>P) و در ابعاد پاسخگويي، تضمين و همدلي اختلاف معناداري وجود نداشت (05/0
نتيجه گيري: ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت در بخش اورژانس اين ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن وﺿﻌﻴﺖ ﻣﻨﺎﺳﺒﻲ داشت؛ اما شکاف ﻣﻌﻨﻲدار‬‬‬‬‬‬ ﻛﻴﻔﻴﺖ در برخي اﺑﻌﺎد در ﺑﻴﻤﺎرﺳﺘﺎن، ﺑﻴﺎنﮔﺮ ﻟﺰوم ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺪﻳﺮان ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي ﺑﻬﺒﻮد ﻛﻴﻔﻴﺖ اﺳﺖ ﺗﺎ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﻨﺪي ﺑﻴﺸﺘﺮ‬‬‬‬‬‬‬ ﺑﻴﻤﺎران را ﻓﺮاﻫﻢ آورد.‬‬‬‬‬‬‬
اورژانسشکاف کیفیتانتظاراتادراک
1807
1595
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .