شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 پراکندگي شيوع سندرم بهجت در جهان و ايران: مرور سيستماتيک و متاآناليز
دوره هفتم (1395) , شماره اول English Article
اپیدمیولوژی و بار بیماریها در سیستم سلامت
درنا غفاری 1، بهروز ساري صراف 2، ژیلا خامنیان 3، رویا دولتخواه 4، پرستو مرادی 5، ثریا هادی 6، سعید دستگیری 7،
  • تاریخ دریافت 1394/10/16
  • تاریخ پذیرش 1394/11/01
  • تاریخ انتشار 1395/03/30
زمينه: سندرم بهجت يک اختلال التهابي با علت نامعلوم است که شيوع و پراکندگي خاصي در سطح جهان دارد. هدف اين مطالعه بررسي شيوع سندرم بهجت در جهان و ايران به روش مرور سيستماتيک و متاآناليز است.

روش کار: بانک هاي اطلاعاتي Ovid, MEDLINE, Rheumatology, Google scholar, Springer, Pub Med, Science direct Wiley, Magiran, SID, Iranmedex, Irandoc از سال 1990 به بعد جستجو شدند. کليه مطالعات مقطعي مرتبط با شيوع سندرم بهجت در جهان و ايران وارد مطالعه شدند. ميزان شيوع سندرم بهجت به عنوان شاخص قابل اندازه گيري با حدود اطمينان 95% محاسبه گرديد. جهت انجام تحليل هاي آماري، مقادير شيوع وارد نرم افزار Comprehensive Meta-Analysis (CMA) شدند. در نهايت نيز نقشه پراکندگي شيوع سندرم بهجت در جهان با استفاده از نرم افزار Geographic Information Systems (GIS) ترسيم گرديد.

يافته ها: در اين بررسي 23 مطالعه پذيرفته شدند. شيوع کلي سندرم بهجت در جهان 42.4 در صد هزار نفر(0.465-0.382 : CI95 %) بود. مقدار ناهمگوني مطالعات با 23 مطالعه برابر با 1127.5 و با 21 مطالعه برابر با 490.3 بود. بيشترين مقدار شيوع مربوط به کشور ترکيه بود که شيوع 4.2 در يک هزار نفر (4.327 - 4.073 : 95CI %) بود.

نتيجه گيري: بر اساس يافته هاي حاصل از اين مطالعه، بيشترين ميزان شيوع سندرم بهجت در بين کشورهاي ترکيه، فلسطين اشغالي و ايران است اما در کشورهاي اروپايي، امريکا و ديگر کشورهاي آسيايي نيز شيوع دارد

سندرم بهجتشیوعمرور سیستماتیکمتا آنالیزایرانجهان
2423
1348
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .