شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 بررسي اجمالي تئوري نوسانات در مديريت کيفيت
دوره هفتم (1395) , شماره اول English Article
مدیریت در سیستم سلامت
مصطفی فرح بخش 1،
  • تاریخ دریافت 1394/06/02
  • تاریخ پذیرش 1394/06/31
  • تاریخ انتشار 1395/03/30
 نوسان جزئي از زندگي روزانه هر فرد بوده و هميشه وجود دارد. نوسان زاييده تفاوتهاست. تفاوت هاي  سرشتي هر فرايند باعث مي شود که محصولات در طول زمان، مختلف باشند. تشخيص درست الگوي نوسانات براي به حداقل رساندن خسارت ها ضروري است. ارتقاي مستمر کيفيت را مي توان فرايند کاهش نوسانات عملکردي يک فرايند براي رسيدن يک محصول خوب به دست مشتري تعريف نمود. در ديدگاه‌ دمينگ علت‌ انحراف‌ از كيفيت‌ به‌ دو دسته‌ علل اساسي عام و خاص طبقه‌بندي‌ مي‌ گردد. نوسان واژه تازه نيست، بلکه آگاهي از نوسان و تأثير آن در رفتار روزانه،  تازه و بديع است. گام اول در مديريت نوسان هاي عملکردي يک فرايند پذيرش و باور نوسان است. براي مديريت درست نوسان ها بايد ابزار مناسب و کاربردي براي کشف و نمايش نوسان ها در سازمان به کار گرفته شوند. نمودارهاي کنترل ابزارهاي سودمندي در شناخت، تحليل و برطرف کردن نوسان هاي عملکردي يک فرايند هستند.​
نوسانکیفیتعملکردمدیریت
1537
1214
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .