جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 ارزيابي ابزار سنجش ميزان رعايت استانداردهاي تحويل نوبت کاري پرستاري در بخش هاي باليني بيمارستان
دوره پنجم (1393) , شماره سوم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
جعفر صادق تبریزی 1، سعدی امینی 2، شهریار مختاری 3، گیسو علیزاده بی پناه 4، سعید ملک پور 5، فاطمه زریئی گاوگانی 6، آمنه میرزایی 7،
  • تاریخ دریافت 1393/07/09
  • تاریخ پذیرش 1393/08/25
  • تاریخ انتشار 1393/09/30
زمينه و اهداف: در مراکز سلامت، اطلاعات باليني بيمار به طور مرتب بين کارکنان مراقبتي منتقل مي شود. يکي از موارد رايج نقل و انتقال اطلاعات در زمان تحويل نوبت کاري پرستاران در بيمارستان است که انجام دادن صحيح آن به برنامه مراقبت بيمار، تأمين ايمني و تسهيل انتقال دقيق اطلاعات کمک مي کند. هدف از اين مطالعه، بررسي روايي و پايايي چک ليست ارزيابي ميزان رعايت استانداردهاي تحويل نوبت کاري در بخش هاي باليني مي باشد.

مواد و روشها: به منظور تعيين روايي چک ليست، دو جلسه پانل خبرگان با حضور 10 نفر كارشناس خبره در حوزه باليني برگزار گرديد که طي آن، روايي به صورت كيفي و با بحث و اجماع شرکت کنندگان بررسي و اصلاح شد. پايايي چک ليست نيز با استفاده از مطالعه پايلوت در 4 بخش از 4 بيمارستان و محاسبه آلفاي کرونباخ با تعداد 28 مورد تحويل نوبت کاري در 3 شيفت صبح، ظهر و شب محاسبه گرديد.

يافته ها: در بررسي روايي، چک ليست اوليه به دو چک ليست تحويل بيمار و تحويل تجهيزات و بخش تقسيم شد که به ترتيب شامل 27 و 72 آيتم بود. پايايي چک ليست مربوط به تحويل بيمار با آلفاي کرونباخ 0.9155 وچک ليست مربوط به تحويل تجهيزات و بخش با آلفاي کرونباخ 0.8779 مورد تأييد قرار گرفت.

بحث و نتيجه گيري: تأييد چک ليست توسط روش هاي علمي و آماري به کار رفته، حاکي از توانايي بالاي ابزار بوده و مي توان از آن به عنوان يک ابزار ارزيابي تحويل شيفت در بخش هاي باليني عمومي، در راستاي ارتقاي کيفيت خدمات دريافتي توسط مشتريان نظام سلامت استفاده شود.

تحویل نوبت کاری پرستاریروایی و پایایی
2095
1272
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .