شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 فرايند سياست گذاري اچ آي وي/ ايدز در ايران: بخش اول - تحليل دستورگذاري اچ آي وي/ ايدز با کاربرد چارچوب کينگدان
دوره هفتم (1395) , شماره سوم English Article
سیاست گذاری در سلامت
رحیم خدایاری زرنق 1، حمید رواقی 2، علي محمد مصدق راد 3، عباس صداقت 4، حمیرا فلاحی 5، سيد احمد سيد علی نقی 6، مینو محرز 7،
  • تاریخ دریافت 1395/05/02
  • تاریخ پذیرش 1395/06/02
  • تاریخ انتشار 1395/09/30
زمينه: دستورگذاري فرآيندي است كه در آن امور معيني از موضوعات بالقوه مطرح در جامعه مورد توجه سياست گذاران قرار گرفته و در دستوركار قرار مي‌گيرد. هدف اين مطالعه تبيين و ارائه درک بهتر از چگونگي قرار گرفتن اچ آي وي/ ايدز در دستورکار سياست گذاري سلامت در ايران است.

روش کار: در يک مطالعه کيفي اکتشافي و گذشته نگر بر پايه چارچوب جريانات چندگانه و به منظور تحليل چگونگي قرار گرفتن ايدز در دستورکار سياست گذاري سلامت، تعداد 32 مصاحبه نيمه ساختاريافته با افراد مطلع کليدي و ذينفعان متعدد اچ آي وي/ ايدز در ايران انجام و 30 سند سياستي تحليل شد. با استفاده از روش تحليل چارچوبي و بهره گيري از نرم افزار MAXQDA، داده ها تحليل شدند.

يافته ها: سه جريان مشکل، سياست (راه حل) و سياسي در خصوص اچ آي وي/ ايدز شناسايي و چگونگي ظهور و تداوم آن ها در طول زمان تشريح شد. سپس چگونگي باز شدن پنجره سياست و نحوه پيوند زدن اين جريان ها توسط کارآفرينان سياست، به منظور ورود موضوع به دستور کار سياست گذاري در ايران تبيين گرديد.

نتيجه گيري: فرض مستقل بودن اين سه جريان از هم، در اين مطالعه مورد ترديد قرار گرفت. همچنين اين نظريه در تبيين نقش کارآفرينان سياست در هنگام گشوده شدن پنجره سياست، ابهامات و محدوديت هايي دارد و به خوبي قادر به تبيين فعل و انفعالات صورت گرفته در اين مقطع مهم نيست. پژوهشگران ديگر مي توانند با رويکرد يادگيري از طريق انجام دادن به تعديل اين نظريه بپردازند.  

اچ آي وي/ ايدزسیاست گزاریدستورگذاریجریانات چندگانهچارچوب کینگدانایران
2891
2441
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .