شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 تحليل و شناسايي نقاط قوت و ضعف دروني مراکز آموزشي درماني شهدا و رازي تبريز
دوره هفتم (1395) , شماره سوم English Article
مدیریت در سیستم سلامت
فريبا ميرزامحمدي تيمورلوئي 1، اسداله خدیوی 2، علیرضا خدایی 3، علیرضا پاشایی فر 4، حسن حسن زاده 5، تورج ابراهیمیان 6، بهارک عباسی 7، حسین محمد علیزاده فرد 8، شهناز حسینی 9،
  • تاریخ دریافت 1394/11/20
  • تاریخ پذیرش 1394/12/04
  • تاریخ انتشار 1395/09/30
زمينه: ارزيابي محيط داخلي شامل ارزيابي موقعيت يک سازمان، سنجش عملکرد، شناسايي مشکلات و توان بالقوه آن مي باشد. اگر ارزيابي محيط داخلي به درستي انجام شود، سازمان تصوير درست و کاملي از شرايط موجود به دست مي آورد و چشم انداز مناسبي را تهيه کرده و   برنامه ريزي مؤثر و برنامه استراتژيک کار آمدي براي سازمان مي نويسد. هدف از اين تحقيق تحليل محيط داخلي و شناسايي نقاط ضعف و قدرت آن و هم چنين ارائه پيشنهادات و راهکارهاي مناسب براي رفع آسيب هاي مراکز آموزشي درماني شهدا و رازي تبريز مي باشد.

روش کار: اين مطالعه مقطعي و توصيفي بوده و به صورت پيمايشي انجام گرفته است. حجم نمونه اين پژوهش را 260 نفر از کارکنان با تحصيلات ليسانس و بالاتر تشکيل دادند و داده هاي تحقيق از طريق توزيع پرسشنامه بين حجم نمونه گردآوري شده است. ابعاد مدل وايزبورد شامل هدف گذاري، ساختار، رهبري، ارتباطات، پاداش، مکانيزم مفيد (هماهنگي) و نگرش به سوي تغيير مي باشند. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون هاي آماري تجزيه و تحليل گرديد.

يافته ها: يافته هاي اين پژوهش نشان داد در دو مرکز شهدا و رازي ابعاد هدف گذاري و ارتباطات داراي قوت زيادي مي باشند و ابعاد رهبري و ساختار و نگرش به تغيير، به توجه و بررسي بيشتر نياز دارد و در بعد پاداش هر دو مرکز داراي ضعف مي باشند و هم چنين در مرکز رازي مکانيزم مفيد (هماهنگي) در نقطه ضعف قرار دارد.

نتيجه گيري: با توجه به يافته هاي اين پژوهش، هر دو مرکز به غير از بعد پاداش در همه ابعاد در وضعيت مطلوبي قرار دارند. از اين رو، انجام پژوهش ادواري، به منظور شناخت بهتر، اخذ تصميمات صحيح در بهبود عملکرد و ارتقاي کارايي مرکز توصيه مي گردد.

ارزیابی داخلیمدل وايزبوردبیمارستانتحلیل محیط
3934
2124
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .