جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 ديدگاه بيماران در خصوص اجراي طرح تحول نظام سلامت در بيمارستان هاي استان آذربايجان شرقي
دوره هشتم (1396) , شماره دوم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
کمال قلی پور 1، شبنم ایزدی 2، سولماز عظیم زاده 3، شهین تقوی نژاد امین 4،
  • تاریخ دریافت 1396/01/09
  • تاریخ پذیرش 1396/04/07
  • تاریخ انتشار 1396/06/30
زمينه و اهداف: اين مطالعه با هدف ارزيابي ديدگاه بيماران در خصوص اجراي طرح تحول نظام سلامت در بيمارستان ها و شناسايي مشکلات و چالش هاي آن اجرا گرديد.

مواد و روش ها: مطالعه حاضر يک مطالعه توصيفي است که با استفاده از روش هاي کمي و کيفي در دو بازه زماني خرداد و دي ماه 1393 در تمامي بيمارستان هاي وابسته به وزارت بهداشت در استان آذربايجان شرقي انجام گرفت. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه محقق ساخته اي متشکل از سؤالات باز و بسته است که روايي آن توسط متخصصين مديريت سلامت و پايايي آن نيز بر اساس شاخص آلفاي کرونباخ (0/87=α) مورد تأييد قرار گرفت. پرسشنامه ها از طريق مصاحبه با 2081 نفر از بيماران تکميل گرديد. داده هاي کمي با استفاده از آمار توصيفي و داده هاي کيفي از طريق تحليل محتوا تجزيه و تحليل و گزارش شدند.

يافته ها: بر اساس نتايج 79% مردم از اجراي طرح تحول نظام سلامت اطلاع داشتند که 57% آن ها از طريق صدا و سيما مطلع شده بودند. ارجاع به آزمايشگاه، راديولوژي و داروخانه خارج از بيمارستان در هر دو مرحله ي مطالعه به کمتر از 10% رسيده است. همچنين مهمترين مزاياي طرح تحول کاهش هزينه و مهمترين مشکلات موجود کمبود امکانات رفاهي و درماني و عدم حضور به موقع پزشک بر بالين بيمار مي باشد. رضايت از کادر درماني مهمترين علت رضايت بيماران و مهمترين انتظار بيماران تداوم اجراي طرح مي باشد.

نتيجه گيري: در مجموع بيماران در خصوص اجراي طرح تحول ديدگاه مثبت و رضايت کافي دارند اما دسترسي به موقع به پزشک و امکانات رفاهي بيمارستان ها تيازمند توجه بيشتري مي باشد.

طرح تحول نظام سلامتروابط عمومیرضایت بیمارانانتظارات بیماران
1659
926
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .