جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 ارزشيابي برنامه آموزشي مقطع کارشناسي مديريت خدمات بهداشتي و درماني در دانشگاه علوم پزشکي تبريز با استفاده از مدل زمينه-درون داد- فرايند-برون داد
دوره هشتم (1396) , شماره دوم English Article
مدیریت در سیستم سلامت
علی جنتی 1، مریم غلامی 2، محمد رضا نریمانی 3، معصومه قلیزاده 4، ندا کبیری 5،
  • تاریخ دریافت 1395/12/24
  • تاریخ پذیرش 1396/04/13
  • تاریخ انتشار 1396/06/30
زمينه و اهداف: ارزشيابي آموزش عالي، فرايندي منظم براي تشخيص پيشرفت فراگيران در رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده آموزشي مي باشد. اين مطالعه با هدف ارزشيابي برنامه آموزشي رشته کارشناسي مديريت خدمات بهداشتي و درماني تبريز با استفاده از مدل زمينه-درون داد- فرايند-برون داد طراحي و صورت گرفته است.

مواد و روش ها: مطالعه حاضر يک مطالعه توصيفي- تحليلي مي باشد. نمونه آماري به تعداد 18 نفر از اساتيد، 55 نفر از دانشجويان و 21 نفر از دانش آموختگان انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها پرسش نامه اي بود که روايي و پايايي آن در دانشگاه علوم پزشکي کرمان مورد تأييد قرار گرفته و به مورد اجرا گذاشته شده بود. براي تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار SPSS 16.0 و آمار توصيفي و تحليلي مورد استفاده قرار گرفت.

يافته ها: امتياز کلي برنامه آموزشي مورد مطالعه در ابعاد زمينه، درون داد، فرايند و برون داد به ترتيب 64/96، 64/11، 63/45 و 63/97 درصد بود. در مجموع اين دوره در سطح نسبتاً مطلوب ارزيابي گرديد.

نتيجه گيري: به نظر مي رسد با در نظر گرفتن برخي از اصلاحات در سرفصل هاي دروس و تأکيد بيشتر بر مهارت آموزي دانشجويان، بتوان ميزان مطلوبيت برنامه را افزايش داد.

ارزشیابیمدل زمينه-درون داد- فرايند-برون دادمدیریت خدمات بهداشتی و درمانیدانشگاه علوم پزشکی تبریز
1090
690
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .