شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 نقش رهبری مبتنی‌ بر‌ دانش و شیوه‌های مدیریت دانش در بیمارستان‌های دولتی تبریز
دوره دهم (1398) , شماره اول English Article
مدیریت در سیستم سلامت
یونس نیکخواه تکمه داش 1، سید صمد حسینی 2، یونس جبارزاده 3،
  • تاریخ دریافت 1397/08/29
  • تاریخ پذیرش 1398/01/28
  • تاریخ انتشار 1398/03/30
زمينه و اهداف: با شرایط پیچیده حاکم در سازمان‌ها، در حال حاضر مدیریت دانش را می‌توان راهگشای شیوه‌های مدیریت دانست. شرایط پیچیده باعث تغییرات فراگیر در مدیریت سازمان‌ها خصوصاً بیمارستان‌ها شده که باید به این تغییرات پاسخ داده شود، در این میان رهبری مبتنی‌بر‌دانش می‌تواند پاسخ‌گوی خوبی برای این مهم باشد. بنابراین، اثرگذاری رهبری مبتنی‌بر‌دانش بر روی شیوه‌های مدیریت دانش در بیمارستان‌های دولتی، هدف اصلی این پژوهش است.

مواد و روش ها: پژوهش حاضر، توصیفی- پیمایشی و به لحاظ هدف، کاربردی بوده است و از طرفی با توجه به اهداف پژوهش که به سنجش اثرات بین متغیرها می‌پردازد، از نوع فرضیه‌ای-استنتاجی است. جامعه آماری تحقیق شامل 631 بخش‌ درمانی در بیمارستان‌های دولتی شهر تبریز است. در این پژوهش، نمونه‌گیری از روش خوشه‌ای چند مرحله‌ای صورت پذیرفته است و از نظرات مدیران 169 بخش‌ درمانی برای گردآوری داده‌ها استفاده شده است. تجزیه‌ و‌تحلیل داده‌ها به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری انجام شده است.

يافته ها: خروجی‌های نرم‌افزار، نشان‌دهنده تأثیر مثبت و معنادار بین رهبری مبتنی‌بر‌دانش و شیوه‌های مدیریت دانش است. همچنین، رهبری مبتنی‌بر‌دانش بر کاربرد دانش بیشترین تأثیر را دارد.

نتيجه گيري: نتایج نشان می‌دهد که شیوه‌های ایجاد، ذخیره‌سازی، انتقال و کاربرد دانش با رهبری مبتنی‌بر‌دانش در بیمارستان‌های دولتی دارای روابط قوی هستند. به عبارت دیگر، توجه به دانش موجود، باعث بهبود دانش بیمارستان‌ها خواهد شد.

دانش رهبری مبتنی بر دانششیوه های مدیریت دانشبیمارستانهای دولتی
977
273
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .