جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 ارزیابی عملکرد نظام ارجاع اورژانس اجتماعی در شهرستان تبریز
دوره دهم (1398) , شماره سوم English Article
مدیریت در سیستم سلامت
جعفر صادق تبریزی 1، وهاب اصل رحیمی 2، شبنم ایزدی 3، کمال قلی پور 4، مینا عزیززاده 5،
  • تاریخ دریافت 1398/02/08
  • تاریخ پذیرش 1398/04/18
  • تاریخ انتشار 1398/09/30
زمينه و اهداف: هدف از این مطالعه ارزیابی عملکرد نظام جامع ارجاع اورژانس های اجتماعی در شهر تبریز است.

مواد و روش ها: مطالعه ی حاضر یک مطالعه ی تلفیقی (کمی و کیفی) می باشد. نظرات صاحبنظران در خصوص وضعیت برنامه با مصاحبه گروهی و مصاحبه فردی و پرسشنامه ی نیمه ساختار یافته مصاحبه جمع بندی و با روش تحلیل محتوایی تحلیل شد. داده های مربوط به عملکرد و خدمات ارائه شده بر اساس اطلاعات ثبت شده در مجتمع سلامت شهید چمران و مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی استخراج و در قالب آمار توصیفی (تعداد و درصد) گزارش شد.

يافته ها: بر اساس یافته های مطالعه از بین افراد آسیب پذیر ارجاع داده شده 84درصد مربوط به اعتیاد و 16درصد مربوط به سایر آسیب ها بود. همچنین از 11 آسیب اجتماعی شناسایی شده بعد از اعتیاد بیشترین آمار مربوط به طلاق، همسر آزاری و بازماندگان از تحصیل می باشد و بیشترین ارجاع به سازمان بهزیستی بود. مهم ترین نقاط قوت برنامه، شناسایی افراد آسیب پذیر و هدایت آنها جهت دریافت خدمات حمایتی و فعال شدن سازمان های مردم نهاد و مهم ترین نقاط ضعف آن همکاری ناقص سازمان ها عنوان شد. همچنین در راستای پیشبرد برنامه باید پتانسیل همکاری خوب بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد و از سوی دیگر ضعف همکاری استانداری و شهرداری مورد توجه قرار گیرد.

نتيجه گيري: با توجه به یافته ها، یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در راستای ارتقای عملکرد و گسترش نظام ارجاع اورژانس اجتماعی در تبریز در نظر گرفته شود، بهبود مشارکت و همکاری تمامی ذینفعان و سازمان های مرتبط به منظور افزایش اعتماد عمومی به برنامه و همچنین ارتقای عملکرد آن می باشد.
نظام ارجاع اورژانس اجتماعیآسیب های اجتماعیتبریزارزیابی عملکرد
724
99
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .