جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 بررسي کيفيت خدمات ارايه شده به مراجعين اورژانس مرکز آموزشي درماني امام رضا (ع) تبريز-1390
دوره ششم (1394) , شماره اول English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
جعفر صادق تبریزی 1، هادی کلانتری 3، علیرضا علاء 4، محبوب پورآقایی 5، محمد اصغری جعفر آبادی 6، کمال قلی پور 7، علی تقی زادیه 8، رضاقلی وحیدی 9،
  • تاریخ دریافت 1393/11/12
  • تاریخ پذیرش 1394/02/29
  • تاریخ انتشار 1394/03/15
زمينه و اهداف: رضايت بيماران مراجعه کننده به اورژانس به عنوان يکي از مهم ترين شاخص هاي کيفيت خدمات بيمارستان تلقي مي شود. اين مطالعه بر آن است تا کيفيت خدمت ارايه شده در اورژانس را از ديدگاه مراجعه کنندگان بسنجد.

مواد و روشها
: مطالعه حاضر يک مطالعه توصيفي تحليلي با مشارکت 120 نفر از مراجعه کنندگان اورژانس مرکز آموزشي و درماني امام رضا (ع) تبريز در سال 1390 انجام گرفت. داده هاي مطالعه به وسيله پرسشنامه محقق ساخته که روايي آن در شرايط اورژانس توسط 10 نفر از متخصصين اورژانس بررسي و تأييد و پايايي آن با مطالعه پايلوت تعيين شد، جمع آوري گرديد. از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد تا اهميت هر يک از گويه هاي پرسشنامه و عملکرد واقعي سيستم را در قالب طيف ليکرت چهارگزينه اي مشخص نمايند. کيفيت خدمت با استفاده از فرمول "(عملکرد* اهميت)-10=کيفيت خدمت" محاسبه گرديد. براي تحليل داده ها از آزمون هاي t مستقل و تحليل واريانس استفاده شد. براي تحليل داده ها نرم افزار SPSS17 به کار رفت و P<0.05 معني دار در نظر گرفته شد.

 يافته ها: امتياز کل کيفيت خدمت برابر با 8.77 محاسبه شد. همچنين مشخص گرديد ابعاد اعتماد، احترام و دسترسي به ترتيب داراي بيشترين و مطلوب ترين و ابعاد تغذيه، ايمني، هزينه و استمرار خدمت به ترتيب داراي کمترين امتياز و نامطلوب ترين کيفيت از ديدگاه گيرندگان خدمت بودند.

بحث و نتيجه گيري
: از آنجايي که ارتقاي کيفيت ارايه خدمات در بخش اورژانس به شناخت صحيح وضعيت موجود و بررسي مشکلات نياز دارد، مي توان با استفاده از نتايج اين پژوهش، مداخلات لازم براي بهبود نقاط ضعف و ارتقاي کيفيت خدمت ارايه شده در واحد اورژانس را با تأکيد بر نقاط ضعف طراحي و اجرا نمود.

کیفیت خدمتاورژانسدیدگاه بیمارانمرکز آموزشی و درمانی
2258
1249
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .