جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 زیرساخت ها و منابع لازم جهت اجرای اعتبار بخشی در ایران از دیدگاه مدیران ارشد بیمارستانهای آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی تبریز و اردبیل
دوره چهارم (1392) , شماره دوم English Article
مدیریت در سیستم سلامت
جعفر صادق تبریزی 1، صابر اعظمی آغداش 2، لیلا عبدالهی 3، امین دائمی 4، خدیجه یاری فرد 5، سمانه ولیزاده 6، علی اکبر ابهری 7، محمد سعادتی 8، ندا کبیری 9، بتول ندیمی 10،
  • تاریخ دریافت 1392/02/28
  • تاریخ پذیرش 1392/05/30
  • تاریخ انتشار 1392/06/30
زمینه و اهداف: برای انجام موفق برنامه ی اعتباربخشی داشتن منابع و زیر ساختهای مناسب امري ضروری می باشد، بنابراین این مطالعه در نظر دارد وضعیت منابع و زیرساختهای مورد نیاز اجرای برنامه اعتباربخشي را بررسی نماید.

مواد و روش ها
: این مطالعه از نوع مطالعات توصیفی بوده که در پاییز سال 1390 در دانشگاه های علوم پزشکی تبریز و اردبیل انجام گرفته است. 150 نفر از مدیران ارشد این دو دانشگاه با روش سرشماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روایی آن به روش کتابخانه ای و پایایی آن به روش دو نیم ساختاری تائید شده بود (α=89.4) استفاده گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از SPSS16 انجام گرفت.

یافته ها:
در این مطالعه 123 نفر (%82) پرسشنامه ها را تکمیل کرده بودندکه میانگین سابقه کاری آنها 16.88 سال بود. در میان پاسخ دهندگان از لحاظ میزان تحصیلات، مدرک کارشناسی با 66% بیشترین میزان را تشکیل می داد. از دیدگاه80% افراد شرکت کننده، فرهنگ سازمانی و منابع مالی جهت اجرای اعتباربخشی ناکافی می باشد، همچنین 54% از افراد میزان حمایت مدیران ارشد و 77% آنها نیز میزان اطلاعات لازم برای اجرای اعتباربخشی در بیمارستانها را در حد پایین گزارش نموده اند. از نظر 55% شرکت کنندگان امکان موفقیت اجرای برنامه اعتبار بخشی در بیمارستان ها بالاتر از حد متوسط می باشد.

بحث و نتیجه گیری:
در اجرای موفق اعتباربخشی، افزایش توجه مسؤلین به تامین مالی و فرهنگ سازی ضروری به نظر می رسد. همچنین نتایج این پژوهش، نیاز به آموزش چگونگی اجرای اعتباربخشی در بیمارستان ها و نیز ضرورت جهت دهی به توانایی های بالقوه نیروی انسانی را به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر بیان می کند.

زیرساختمنابعمدیران ارشدبیمارستاناعتبار بخشی
2190
1138
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .