شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 بررسي رابطه بين « گوش دادن مؤثر» و« درک و ارسال پيام» با مديريت تعارض در بين مديران مدارس ابتدايي شهر اردبيل سال 1392
دوره ششم (1394) , شماره اول English Article
بهداشت عمومی
شهین تقوی نژاد امین 1، شبنم ایزدی 2، یوسف نامور 3، عادل زاهد بابلانی 4،
  • تاریخ دریافت 1394/01/20
  • تاریخ پذیرش 1394/02/30
  • تاریخ انتشار 1394/03/15
زمينه و اهداف: مقاله حاضر به بررسي رابطه بين مهارت هاي ارتباطي «گوش دادن مؤثر» و« درک و ارسال پيام» مديران با مديريت تعارض در مدارس ابتدايي شهر اردبيل پرداخته است.
 مواد و روشها: اين مطالعه يک مطالعه توصيفي، از نوع همبستگي بود. جامعه آماري پژوهش را مديران مدارس ابتدايي شهر اردبيل که طبق آمار اداره آموزش و پرورش شهر اردبيل (150) نفر بود، تشکيل داد. از اين تعداد 106 نفر با استفاده از جدول گرجسي مورگان به طور تصادفي و با روش نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. اطلاعات مورد نياز از طريق پرسشنامه مهارتهاي ارتباطي جرابک و پرسشنامه مديريت تعارض رابينز جمع آوري شد. پايايي پرسشنامه مهارتهاي ارتباطي مديريت تعارض به احتساب آلفاي کرونباخ به ترتيب 82/. و 95/0 تعيين گرديد. داده ها با استفاده از روشهاي آماري توصيفي و استنباطي (آزمون همبستگي پيرسون، t تک نمونه اي و رگرسيون چند متغيري) تجزيه و تحليل شد.
 يافته ها: نتايج به دست آمده بر اساس ضريب همبستگي پيرسون نشان داد که رابطه مهارتهاي ارتباطي (گوش دادن مؤثر، درک و ارسال پيام) با راهبردهاي مديريت تعارض (عدم مقابله، کنترل، راه حل گرايي) مثبت و معنا دار مي باشد.
بحث و نتيجه گيري: مهارت هاي ارتباطي گوش دادن مؤثر پيش بيني کننده مهارت هاي حل تعارض مي باشد و همچنين مهارت هاي ارتباطي درک و ارسال پيام توان پيش بيني مديريت تعارض را از ديدگاه مديران ندارد.
مهارتهای ارتباطیگوش دادن موثرمدیریت تعارضمدیران مدارس ابتدایی
2312
1559
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .