جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 بررسي کيفيت خدمت در مراقبت هاي ارائه شده به بيماران مبتلا به التهاب روده از ديدگاه گيرندگان خدمات
دوره چهارم (1392) , شماره چهارم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
سعیده علیدوست 1، جعفر صادق تبریزی 2، فریبا محمدی 3، محمد حسین صومی 4، محمد اصغری جعفر آبادی 5، فرید غریبی 6،
  • تاریخ دریافت 1392/08/10
  • تاریخ پذیرش 1392/10/05
  • تاریخ انتشار 1392/12/20
زمينه و اهداف: کيفيت خدمات سلامت يکي از مفاهيم تاثيرگذار در سيستم هاي سلامت بوده و ارزيابي آن زمينه را براي شناسايي نيازها و انتظارات دريافت کنندگان خدمات و بهبود کيفيت خدمات سلامت فراهم مي کند. مطالعه حاضر با هدف ارزيابي کيفيت خدمت در مراقبت هاي ارائه شده به بيماران مبتلا به التهاب روده طراحي و اجرا شده است.   

مواد و روش ها
: مطالعه ي حاضر از نوع توصيفي- مقطعي مي باشد که با شرکت 94 نفر از بيماران مبتلا به التهاب روده بيمارستان امام رضا و کلينيک گلگشت تبريز انجام شده است. روش نمونه گيري از نوع تصادفي ساده بوده و براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه اي که روايي و پايايي آن مورد تاييد قرار گرفته است، استفاده گرديد. کيفيت خدمت با استفاده از مدل CQMH و فرمول کيفيت خدمت= 10- (اهميت × عملکرد) مورد محاسبه قرار گرفت. براي تجزيه و تحيل داده ها از SPSS17 استفاده گرديد.   

يافته ها:
در اين مطالعه امتياز کيفيت خدمت کل 7.21 بوده و ابعاد استمرار خدمات، انتخاب ارائه کننده و اعتماد به ترتيب بالاترين امتياز و ابعاد پيشگيري، گروه هاي حمايتي و ايمني به ترتيب پايين ترين امتياز کيفيت خدمت را به خود اختصاص دادند. همچنين بيشترين اهميت و بهترين عملکرد، به ترتيب مربوط به ابعاد "کيفيت امکانات و تسهيلات اوليه" و "اعتماد" مي باشد.    

بحث و نتيجه گيري
: نتايج مطالعه حاضر نشان مي دهد کيفيت خدمت کل با امتياز 7.21 نسبت به عدد ملاک (9) در سطح بسيار پاييني بوده که اين امر نشان دهنده شکاف وسيع بين انتظارات دريافت کنندگان خدمات و عملکرد واقعي سيستم است.   

کیفیت خدمتمراقبتالتهاب روده
2041
1092
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .