جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 مميزي تحويل نوبت کاري پرستاري در مراکز آموزشي درماني امام رضا (ع) و شهيد مدني تبريز به روش FOCUS PDCA
دوره چهارم (1392) , شماره چهارم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
جعفر صادق تبریزی 1، سعید ملک پور 2، سعدی امینی 3، فاطمه زریئی گاوگانی 4، شهریار مختاری 5، آمنه میرزایی 6،
  • تاریخ دریافت 1392/09/30
  • تاریخ پذیرش 1392/11/04
  • تاریخ انتشار 1392/12/20
زمينه و اهداف: تحويل نوبت کاري يا شيفت، انتقال مسئوليت مراقبت از بيمار از يک ارائه دهنده خدمات سلامت به ديگري است و بسته به چگونگي انجام آن مي تواند نجات بخش يا تهديد کننده سلامت بيمار باشد. هدف اين مطالعه مميزي تحويل نوبت کاري در مراکز آموزشي درماني امام رضا و شهيد مدني شهر تبريز  با روش FOCUS PDCA مي باشد.

مواد و روش ها: اين مطالعه يک مميزي باليني مي باشد. با روش نمونه گيري آسان از بين بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشکي تبريز ، دو بيمارستان امام رضا و شهيدمدني به عنوان نمونه انتخاب شدند و در 3 بخش از اين دو بيمارستان ميزان تبعيت از استاندارد هاي تحويل نوبت کاري پرستاري در 15 شيفت مورد بررسي قرار گرفت. ابزار جمع آوري داده چک ليست محقق ساخته اي بود که روايي آن به صورت کيفي و با استفاده از روش دلفي و پايايي آن باشاخص آلفاي کرونباخ مورد تاييد قرار گرفت. داده ها بوسيله نرم افزار SPSS 11.5 تجزيه و تحليل شد.

يافته ها: تحويل نوبت کاري در اين بيمارستان ها به صورت شفاهي انجام مي گردد. ميانگين درصد انطباق با استانداردهاي تحويل شيفت و مدت زمان صرف شده جهت تحويل در سه بخش 29.3 درصد و 12 دقيقه بود. بعد از مداخله در بخش ENT (فيلد مداخله) اين مقادير از 22 درصد و 12 دقيقه به 63 درصد و 19 دقيقه افزايش يافت.

نتيجه گيري: فرايند تحويل نوبت کاري در بيمارستان هاي تحت مطالعه از استاندارد خاصي پيروي نمي کند و آموزش پرستاران در مورد نحوه تحويل استاندارد مي تواند باعث بهبود اين فرايند شود.
ممیزی بالینیتحویل نوبت کاری پرستاریFOCUS PDCA
2151
1058
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .