جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 عوامل تاثير گذار بر رضايت شغلي کارکنان بيمارستانهاي آموزشي دانشگاه علوم پزشکي اروميه
دوره چهارم (1392) , شماره چهارم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
حمید اله وردی پور 1، محمد رضا نریمانی 2، مهسا جهان تاب 3، جواد قدوسی نژاد 4، الهام باغبان باغستان 5،
  • تاریخ دریافت 1392/08/10
  • تاریخ پذیرش 1392/10/05
  • تاریخ انتشار 1392/12/20
زمینه و اهداف: از جمله تلاش هاي مديريت در جهت حفظ و نگهداري منابع انساني، ايجاد رضايت در کارکنان است. شناخت عوامل تاثير گذار در ايجاد رضايت شغلي آنان مي تواند در ايجاد انگيزه لازم در جهت انجام وظايف آموزشي و درماني آنان مفيد باشد.اين مطالعه با هدف شناخت عوامل موثر در رضايت کارکنان بيمارستان هاي آموزشي انجام گرفت.

مواد و روش ها
: در پژوهشي توصيفي ـ مقطعي203 نفر از کارکنان بيمارستان هاي آموزشي بوسيله ي يک پرسشنامه محقق ساخته 17 گويه اي تنظيم شده با طيف ليکرت که روايي و پايايي آن تاييد گرديده بود مورد بررسي قرار گرفتند و اطلاعات بدست آمده با استفاده ازنرم افزار spss ،روش هاي آمار توصيفي و آزمونهاي پارامتريک همبستگي پيرسون، تي مستقل و آناليز واريانس يک طرفه استفاده گرديد.

يافته ها
: يافته ها نشان داد که عوامل تاثير گذار در رضايت  کارکنان  بيمارستان شامل امنيت شغلي، قدرشناسي، احترام مدير، شرايط مناسب کار، احساس تعلق به سازمان، مرخصي تشويقي، احترام همکار، جو مساعد براي کسب موفقيت، زمينه مناسب براي رشد و ارتقا در سازمان، تحسين به وسيله ديگران، جالب بودن کار، درک توام با همدردي همکاران، توانايي اعمال قدرت بر همکاران، اضافه کار به عنوان عوامل موثر در رضايت کارکنان بيمارستان هاي مذکور به ترتيب اولويت بودند .

نتيجه گيري
: سابقه کار بالاتر و امنيت شغلي بالاتر همبستگي معنادار و مثبتي با رضايت شغلي کارکنان داشت که اين امر لزوم توجه سياستمداران و مديران  را در خصوص ارتقاء امنيت شغلي مي طلبد.
رضایت شغلیمدیریت منابع انسانیبیمارستانهای آموزشیارومیه
2052
1109
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .