شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 ارزيابي وضعيت بهداشتي چلوکبابي هاي شهرستان توريستي اردبيل در پنج حيطه: مطالعه پايه 1385
دوره دوم (1390) , شماره اول English Article
محیط زیست و سلامت
همایون صادقی بازرگانی 1، حمید جعفر زاده 2، داود مورخ 3، التفات شارقی 4، جعفر بشیری 5، یوسف بابایی 6، صامت صالحیان 7، صابر اعظمی آغداش 8،
  • تاریخ دریافت 1389/12/05
  • تاریخ پذیرش 1390/02/10
  • تاریخ انتشار 1390/03/30
زمينه و اهداف: وضعيت بهداشتي مـراكز تـهيه و تـوزيع مــواد غـذايي به دليلتاثير بالقوه آنها از طريق بيماري هاي واگيردار و غيرواگيرداردر مشترياني که به فرايند کار آنها کنترل ندارند از اهميت ويژه اي برخودار مي باشند. اين اهميت در مناطق گردشگري دوچندان مي باشد. لذا هدف مطالعه حاضر ارزيابي وضعيت بهداشتي چلوکبابي هاي شهرستان اردبيل مي باشد.

مواد و روش ها: در اين مطالعه توصيفي، در سال 1385 وضعيت بهداشتي تمامي 104 چلوکبابي شهرستان اردبيل با استفاده از 5 چک ليست (بهداشت فردي23 سوال، بهداشت مواد غذائي 13سوال، کيفيت سرويسدهي 9سوال، وضعيت وسايل و لوازم 17سوال و وضعيت ساختماني اماکن 50 سوال) طراحي شده از روي اصلاحيه ماده 13 سال 1379، توسط 11 پرسشگر آموزش ديده ارزيابي و با استفاده از نرم افزار STATA11 بررسي شد.

يافته ها: به ترتيب ميانگين نمرات چلوکبابي هاي شهرستان اردبيل در حيطه وضعيت ساختماني حدود62، وسايل و لوازم حدود 53، کيفيت سرويس دهي 39، بهداشت فردي 33 و بهداشت مواد غذايي 32  و ميانگين کلي نيز 44 بود.

بحث و نتيجه گيري: چلوکبابي هاي شهرستان اردبيل از وضعيت بهداشتي مناسبي برخودار نمي باشند. با توجه به موقعيت گردشگري اين شهرستان و استفاده بيشتر مسافران از چلوکبابي ها براي تهيه غذا، انجام مداخلات اثربخش براي ارتقا و بهبود وضعيت بهداشتي اين امکان امري ضروري بنظر مي رسد. از جمله  مهمترين اين مداخلات مي توان به ارائه آموزش هاي منظم و هدف مند و توسعه روش هاي کنترل خودکار از جمله اطلاع رساني عملکرد اين مراکز به مردم اشاره کرد.
وضعیت بهداشتیچلوکبابی هامراکز تهیه و توزیع مواد غداییشهرستان اردبیل
1608
1138
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .