جمعه 26 ارديبهشت 1404 - 17 ذو القعدة 1446
 بررسي كيفيت و اثر بخشي جلسات تشکيل شده در واحدهاي مختلف دانشگاه علوم پزشکي تبريز
دوره سوم (1391) , شماره سوم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
عبدالواحد خدامرادي 1، حسین جباری بیرامی 2، محمد رضا نریمانی 3، صمد اقدام نیا 4،
  • تاریخ دریافت 1391/06/04
  • تاریخ پذیرش 1391/07/30
  • تاریخ انتشار 1391/09/30
زمينه و اهداف: جلسات جزء جدايي ناپذير دنياي سازماني بوده و هزينه هاي سنگيني را به سازمان تحميل مي نمايد. اين مطالعه با هدف بررسي ميزان اثربخشي جلسات تشکيل شده در دانشگاه علوم پزشکي تبريز از ديدگاه شاغلين در پست هاي مديريتي انجام شده است.

مواد و روش ها: اين مطالعه توصيفي - مقطعي ديدگاه 82 نفر از شاغلين پست هاي سرپرستي يا مديريتي را به عنوان نمونه از جامعه 207 نفري مورد بررسي قرار داده است. داده ها با پرسش نامه محقق ساخته روا و پايا شده جمع آوري، با نرم افزار SPSS آناليز و با آزمون تي مستقل و آناليز واريانس معني دار بودن تفاوت ها بررسي شدند.

يافته ها: مديران و سرپرستان براي کيفيت جلسات در ابعاد فرايندهاي قبل از جلسه، مديريت جلسه 75 درصد و اثربخشي از ابعاد دستيابي به هدف، رضايت و حضور موثر در جلسات برگزار شده 32 درصد از امتياز كل را دادند. به عبارت ديگر با كيفيت كلي جلسات موافق، ولي با  اثربخشي جلسات مخالف بودند. همچنين تفاوت معني داري بين اثربخشي و کيفيت جلسات برگزار شده با سن و دوره هاي آموزشي طي شده مشاهده ( 0.05≥p ). ولي با جنسيت، ميزان تحصيلات و رشته تحصيلي آزمودني ها تفاوت معني داري مشاهده نمي شود( 0.05≤p).

بحث و نتيجه گيري: نظر به اثر بخشي پايين جلسات برگزار شده، لازم است دعوت، شروع و پايان جلسات به موقع صورت گرفته و شرکت کنندگان از اهداف جلسه آگاهي پيدا نموده و در حد ممکن روي موضوعات جلسه تمرکز گردد و توانمندسازي شاغلين در پستهاي مديريت در دستور کار قرار داده شود.

جلسات اداریکیفیتاثر بخشیمدیران
1804
1119
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .