شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 بررسي کيفيت زندگي کاري پزشکان شاغل در مرکز بهداشت شهرستان تبريز در سال 1392
دوره پنجم (1393) , شماره دوم English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
علی جنتی 1، رامین صباغی 2، جواد قدوسی نژاد 3، الهام باغبان باغستان 4،
  • تاریخ دریافت 1393/05/28
  • تاریخ پذیرش 1393/05/15
  • تاریخ انتشار 1393/06/30
زمينه و اهداف: کيفيت زندگي کاري پزشکان، يکي از مسايل مهم در مسأله ي مديريت منابع انساني کارکنان بهداشتي درماني مي باشد. هدف از پژوهش حاضر، بررسي کيفيت زندگي کاري پزشکان شاغل در مرکز بهداشت شهرستان تبريز مي باشد.

مواد و روش ها
: پژوهش حاضر از نوع توصيفي تحليلي است که در سال 1392 بين پزشکان شاغل در مرکز بهداشت شهرستان تبريز صورت گرفت. براي اين منظور از پرسشنامه استاندارد کيفيت زندگي کاري والتون استفاده شد؛ که هشت بعد پرداخت منصفانه، محيط کاري ايمن، فرصت رشد، قانون گرايي، وابستگي اجتماعي، فضاي کلي، يکپارچگي و انسجام و توسعه قابليت ها را مي سنجد.

يافته ها
: پژوهش حاضر نشان داد که ميانگين کيفيت زندگي کاري پزشکان مورد مطالعه در مجموع، زير ميانگين است و در سطح نامناسبي قرار دارد. بين ابعاد، فضاي کلي از همه ي ابعاد در وضعيت بهتري قرار داشت و پرداخت منصفانه پايين ترين نمره را به خود اختصاص داد. همچنين يافته ها نشان داد که پزشکان بومي و مجرد در وضعيت بهتري قرار دارند. ضمن اينکه بين بقيه متغيرهاي دموگرافيک و سطح کيفيت زندگي کاري پزشکان رابطه معني داري يافت نشد (P=0.05).

بحث و نتيجه گيري
: نتايج پژوهش حاضر نشان دهنده ي سطوح پايين کيفيت زندگي کاري پزشکان شاغل در مرکز بهداشت شهرستان تبريز است که مستلزم توجه بيشتر مسئولين و سياست گذاران به مسأله ي کيفيت زندگي کاري پزشکان و پرسنل بهداشتي درماني است.
کيفيت زندگي کاريپزشکانپرسشنامه والتونتبريز
2116
1108
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .