شنبه 27 ارديبهشت 1404 - 18 ذو القعدة 1446
 نقش ابعاد جو آموزش سازماني و جهت گيري يادگيري شخصي بر يادگيري حرفه اي کارکنان دانشگاه علوم پزشکي تبريز
دوره یازدهم (1399) , شماره اول English Article
کیفیت در ارائه خدمات سلامت
مالک قربان نیتی 1، ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی 2، عیسی برقی 3،
  • تاریخ دریافت 1398/06/05
  • تاریخ پذیرش 1398/08/12
  • تاریخ انتشار 1399/01/01
زمينه و اهداف: برای همگام شدن نیروی انسانی سازمان، یادگیری حرفه ای باید با ایجاد جو آموزش سازمانی مطلوب به صورت پیوسته صورت گیرد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش ابعاد جو آموزشی سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر یادگیری حرفه ای در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت.

مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی است. نمونه آماري شامل 220 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکي تبريز بود که به روش نمونه گيري طبقه اي متناسب انتخاب شدند. داده های مورد نياز از طريق پرسشنامه هاي استاندارد شامل جو آموزش سازمانی تریسی و توس، جهت گیری یادگیری شخصی تارنو و یادگیری حرفه ای لی و همکاران فراهم گرديد. داده ها در نرم افزار SPSS 21 با استفاده از روش‏هاي آمار توصيفي و آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل مسير با استفاده از نرم افزار ليزرل مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.

يافته ها: بیشترین میانگین در میان ابعاد جو آموزش سازمانی مربوط به بعد حمایت مدیریتی بود و میانگین جهت گیری یادگیری شخصی از جو آموزش سازمانی بیشتر بود. نتایج تحلیل مسیر لیزرل نشان داد ابعاد جو آموزش سازماني شامل حمايت مديريتي (52/0(ß =، حمايت شغلي (63/0 (ß =و حمايت سازماني (67/(ß = و جهت گيري يادگيري شخصي (87/0 (ß= بر ميزان يادگيري حرفه اي کارکنان دانشگاه علوم پزشکي تبريز اثر علّی مثبت معناداري داشتند و مدل آنها از برازش مناسبي برخوردار است.

نتيجه گيري: جو آموزش سازمانی و جهت گیری یادگیری شخصی بر میزان یادگیری حرفه ای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاثیر مستقیم مثبت معناداری دارند.
جو آموزش سازمانیجهت گیری یادگیری شخصییادگیری حرفه ای
178
100
 
  اداره ثبت نام
 

اداره پذیرش و ثبت نام

 وظایف :

ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع كاردانی - كارشناسی ودكترای عمومی پزشكی ومشمولین از بدوثبت نام اولیه  تا قبل از فراقت از تحصیل بشرح ذیل بعهده اداره پذیرش وثبت نام می باشد :

 

1 -  ثبت نام اولیه از پذیرفته شدگان وتكمیل پرونده تحصیلی ایشان

2 - رسید گی به وضعیت مشمولین وانجام مكاتبات لازم با حوزه نظام وظیفه مربوطه

3 - رسید گی به درخواستهای متقا ضیان مهما ن - انتقا ل - جا بجا یی و تغییر رشته

4 - همکاری در صدور كارت دانشجویی

5 - مكاتبات لازم با سازمان سنجش آموزش كشور در مورد اعلا م ظرفیت پذیرش - انعكا س  لیست مغا یرت ها ولیست عد م مراجعه پذیرفته شد گا ن جهت ثبت نام اولیه و منصرفین از تحصیل در اولین نیمسال تحصیلی وسایر مكا تبا ت.

6 - رسید گی به وضعیت تحصیلی دانشجویان  وتنظیم گزارش وضعیت تحصیلی جهت مراجع ذیصلاح .

7 - صدور معر فینا مه ها ی پژوهشی وحكم مر خصی ( تحصیلی - زایما ن - حج  ) و حكم   انصرا ف از تحصیل و  مكا تبا ت لازم با وزارت متبوع و حكم اخر اج به علت ( غیبت -سنوات  - مشروطی ) وحكم بازگشت به تحصیل.

8 - ار سال آئین نا مه ها ودستو ر العملهای آمو زشی واجر ا یی به دانشكده ها ی تابعه  ومكا تبا ت لازم بمنظور حل وفصل برخی از ابها ما ت مطروحه .

9 - مكا تبا ت لازم با اداره كل امور دا نشجویا ن داخل ونیز حوزه معا ونت محتر م آموزشی وزارت متبوع بمنظور حل و فصل برخی از موارد آئین نامه آموزشی ویا دستورالعملها ی اجرائی .

10 - اعلام وضعیت تحصیلی دانشجو یا ن به مراجع وسا زمانهای مجا زدرخوا ست كننده .

11 - نظا رت بر اجرای آئین نامه ها ی آمو ز شی در دانشكد ه های توا بع .