به گزارش روابط عمومی، محور اصلی این جشنواره که با حضوردانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی ارومیه ، تبریز ، زنجان و اردبیل و سراب و مراغه برگزار میشود ارتقای روشها ، بهبود فرآیندها و افزایش کیفیت آموزش پزشکی است . 300 اثر در قالب ایده و فرآیند و مقاله در این جشنواره مورد پذیرش قرار گفته که از این تعداد 250 اثر به صورت پوستر و 50 اثر به صورت سخنرانی ارائه میشود.
در آیین افتتاح جشنواره معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: این جشنواره هر سال به مناسبت روز معلم و استاد در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود.
دکتر سعید اصلانابادی با بیان اینکه در این دوره ۱۰ مقاله توسط دانشجویان ارائه میشود، گفت: در دورههای اخیر این جشنواره، شاهد گسترش حضور دانشجویان به لحاظ کمی بودهایم.
وی افزود: در این جشنواره دانشجویان بیشتر وارد مقوله ی آموزش شده و تاثیر ایده های خود را در این جشنواره به وضوع مشاهده میکنند.چرا که این ایده ها به فرآیند تبدیل شده و در راستای آموزش مطلوب عملیاتی میشوند.
وی ابراز امیدواری کرد؛ در سال های آتی این جشنواره در سطح کشوری برگزار شود،دراین راستا تلاش خواهیم کرد تا دانشجویان در سطح کشوری ایده های خود را مطرح کنند.
اصلانآبادی عنوان کرد: دانشجویان باید به عنوان سرمایه های آینده ی کشور مهارتهای لازم را کسب کنند و حتی نسبت به اساتید خود از لحاظ علم و دانش ارتقا یابند. در غیر این صورت فلسفه ی علم و دانش زیر سوال می رود.
وی گفت:در سال ۹۴ تغییری در حوزه ی آموزشی رخ دادو طرح تحول نظام آموزشی مطرح شد. طرح تحول نظام آموزشی، برای افرادی که در حوزه ی آموزشی فعال هستند موثر واقع خواهد شد. این طرح در حوزه ی پزشکی یک حرکت خود جوش برای پیشرفت در آموزش پزشکی است.
این جشنواره به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می شود.