سئوالات مربوط به اداره ثبت نام و نقل و انتقالات *.دانشجو در طول تحصیل چند بار می تواند از قانون انتقال یا تغییر رشته استفاده نماید؟ پاسخ: هر دانشجو فقط یک بار مجاز به انتقال یا تغییر رشته می باشد. *.دانشجو در چه زمانی مجاز به تغییر رشته توام با انتقال می باشد؟ پاسخ: بعد از گذرانده یک نیمسال و احراز نمره قبولی رشته مورد انتخابی باید 6هفته قبل از شروع ترم تقاضای خود را به دانشکده ارائه نماید. *.فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد.....هستم آیا مجددا می توانم در آزمون سراسری شرکت نمایم؟ آیا پس از قبولی هزینه پرداخت کنم؟ پاسخ: شرکت کنندگان در آزمون سراسری باید هر سال به دفترچه آزمون سراسری مراجعه کنند و براساس قوانین موجود در آن آزمون شرکت کنند. براساس رای دیوان عدالت اداری دارندگان مدرک کارشناسی......در صورت قبولی مجدد در کنکور سراسری نیازی به پرداخت شهریه ندارند. *. زمان ثبت نامه در سامانه پذیرش دانشجویان مهمان و انتقال چه تاریخی می باشد؟ پاسخ: طبق اطلاعیه وزارت بهداشت صورت می گیرد (معمولا از پانزدهم اردیبهشت تا پانزدهم خردادماه می باشد) *. آیا دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نیمسال دوم پذیرش مهمان یا انتقالی دارد؟ پاسخ: خیر – طبق تصمیمات شورای مدیران ، دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نیمسال دوم (بهمن) پذیرش مهمان یا انتقالی ندارد. ولی مهمانی یا انتقالی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سایر دانشگاه ها بلامانع می باشد. *.آدرس سامانه پذیرش دانشجویان مهمان یا انتقال جهت مقاطع دکترای عمومی و کارشناسی پیوسته را اعلام نمایید؟ پاسخ: آدرس سامانه پذیرش دانشجویان وزارت بهداشت www.Guste.behdasht.gov.ir *.جهت ثبت نام در سامانه مهمانی چه مدارکی مورد نیاز است؟ پاسخ: کارنامه های دونیمسال قبل که معدل هر کدام بصورت مجزا باشد. سایر مدارک مندرج در سایت مهمانی وزارت بهداشت به آدرس فوق است. *.آیا دانشجویان مهمان ( دوره روزانه) می بایست شهریه پرداخت کنند؟ پاسخ: بلی (درصورت نداشتن شرایط انتقال(احراز کدرشته) – ازدواج بعد از قبولی- گواهی سرپرستی- بیماری صعب العلاج بعد از قبولی در دانشگاه) *.میزان شهریه دانشجویان مهمان چه مبلغی است؟ پاسخ:با توجه به تعداد واحد ، اعم از عمومی و تخصصی ، نظری و عملی متغییر می باشد. *.امکان تخفیف و رایگان شدن وجود دارد؟ پاسخ: خیر ولی در صورت تقاضای دانشجو با توجه به شرایط خاص ایشان امکان تقسیط ، حداکثر در سه قسط تا یک هفته قبل از شروع امتحانات وجود ندارد. *.سقف قانونی جهت مهمان شدن دانشجو تا چند واحد می باشد؟ پاسخ: حداکثر سقف قانونی مهمانی40درصد می باشد و دانشجو موظف است جهت هر سال بصورت مجزا اقدام به ثبت تقاضا در سامانه پذیرش دانشجوی مهمان وزارت بهداشت نماید. سئوالات مربوط به تحصیلات تکمیلی. شرایط انتقالی دانشجویان مقاطع ارسد- PhD- چگونه است؟ *. انتقال این دانشجویان طبق آئین نامه آموزشی ممنوع می باشد و فقط در موارد ضروری بعد از طی یک نیمسال درخواست دانشجو به وزارت ارسال می شود و در صورت تائید کمسیون مرکز خدمات آموزشی وزارت و اعلام نظر هر دو دانشگاه مبداء و مقصد تصمیم گیری می شود. آیا در صورت انتقال دانشسجویان دوره های تکمیلی دانشگاه مقصد شهریه اخذ می نماید؟ *. بله شهریه اخذ می شود البته طبق تصویب هيات امناء آن دانشگاه آیا دانشجویان سال آخر دکتری عمومی(پزشکی) می توانند در آزمون دستیاری شرکت نمایند؟ *. در صورت فارغ التحصیلی تا آخر شهریور همان سال امکان شرکت دارند جابجایی و انتقال دانشجویان دوره دستیاری چگونه است؟ *. جابجایی ممنوع است و انتقال از طریق سامانه نقل و انتقال وزارت بهداشت انجام می شود. الیته بعد از موافقت هر دو دانشگاه مبداء و مقصد و تائید نهایی وزارت بهداشت. تغییر رشته دستیاران پذیرفته شده چگونه است؟ *. تغییر رشته به علت بیماری و تائید کمسیون پزشکی و شورای آموزشی دانشگاه به وزارت منعکس می شود تا بررسی نهایی در آنجا صورت پذیرد ضمنا غرامت تحصیلی و ممنوعیت تحصیل یکساله شامل این دستیاران نخواهد شد سئوالات مربوط به اداره دانش آموختگان آدرس ایمیل اداره دانش آموختگان چیست ؟ danesh@tbzmed.ac.ir آدرس اداره دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارسال پستی چیست؟ دانشگاه تبریز دانشکده داروسازی قدیم -معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز –اداره فارغ التحصیلان – اتاق 113- همکاران اداره فارغ التحصیلان؟ خانم افراسن :رئیس اداره دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز
خانم واعظ: کارشناس اداره - امورات مربوطه خصوصا مجوز تحویل مدرک
خانم قشنگ پور : کارشناس اداره- امورات مربوطه خصوصا اعلام فراغت دانش آموختگان به وزارت - تایید مدارک برای کشورهای خارجی
خانم سبحانیان : کارشناس اداره - امورا ت مربوطه خصوصا صدورگواهی موقت -صدور تایید تحصیلی - پاسخ به استعلام سابقه دانشگاهها برای ادامه تحصیل دانش آموخته در مقطع بالاتر –صدور گواهی ثبت نام در مقطع بالاتر و شرکت در فراخوان و آزمونهای مختلف
آقای قاسم پور : کارشناس اداره – امورات مربوطه خصوصا صدور گواهی موقت – درخواست فرم 12 - پاسخ به استعلام سابقه دانشگاهها برای ادامه تحصیل دانش آموخته در مقطع بالاتر- صدور دانشنامه – صدور مجوز دانش آموختگان پردیس – ارسال پستی مدارک پس از فارغ التحصیلی از دانشکده چه اقدامی می بایست انجام دهم ؟ شما در صورتی فارغ التحصیل محسوب می شوید که فرم فراغتتان از دانشکده برای اداره فارغ التحصیلان معاونت آموزشی ارسال شود. کارشناس اعلام فراغت دانش آموختگان به وزارت ( خانم قشنگ پور شماره تماس 31772026 ) است . تمامی آنچه که شما برایتان سوال است سعی نمودیم توضیح دهیم. با مطالعه کامل می توانید بدون مشکلی اقدامات را مرحله به مرحله بانجام رسانید و برای طرح و شماره نظام و سایر اقدامات هماهنگ شوید. چه زمانی به اداره طرح ( سامانه رشد ) برای انجام طرح مراجعه کنم ؟ ( رشته های الزام به طرح و یا افرادی که تمایل به رفتن به طرح دارند در رشته های بدون طرح ) از تاریخ ارسال فرم فراغت از دانشکده بمدت یک هفته بعد ، لیکن اگر اسم شما در سامانه نبود فرم فراغت شما تایید نشده ومی بایست از دانشکده پیگیر شوید که بعلت اشتباه فرم فراغت به دانشکده عودت می گردد.
چه زمانی برای شماره نظام پزشکی اقدام نمایم ؟ ( رشته های مشمول شماره نظام پزشکی ) از تاریخ ارسال فرم فراغت از دانشکده بمدت یک هفته بعد ، لیکن اگر اسم شما در سامانه نبود فرم فراغت شما تایید نشده ومی بایست از دانشکده پیگیر شوید که بعلت اشتباه فرم فراغت به دانشکده عودت می گردد. بعد از فراغت ازدانشکده من چه مدرکی می توانم بگیرم ؟ بستگی به وضعیت تحصیلی شما دارد . اگر مقطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته و رشته تحصیلی شما مشمول طرح است تا زمانی که گواهی طرح ( اتمام و یا معافیت ) نداشته باشید مشمول هیچ مدرکی نیستید و در صورتی که آقا و سربازی دارید نیز تا ارائه کارت پایان ویا معافیت سربازی مشمول هیچ مدرکی نیستید . اگر مشمول طرح نیستید ( خانم ) پس از 15 روز از تاریخ ارسال فرم فراغت از دانشکده برای گواهی موقت درخواست بدهید. و (آقا ) برگ اعزام بدون مهر غیبت می خواهیم . برای مقاطع دکتری پیوسته گواهی طرح برای آنها معتبر و نیازی به گواهی موقت ندارند. مقطع کارشناسی ارشد نیز بستگی به مقطع قبلی کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته دارد که در بالا توضیح دادیم. برای مقاطع دکتری Ph.D و دکتری تخصصی و فوق تخصصی گواهی موقت نداریم ، این افراد می بایست طبق سند محضری خود اقدام نمایند . اعتبار گواهی موقت تا کی است ؟ از تاریخ صدور بمدت 5 سال و 5 سال نیز تمدید می شود. برای گرفتن گواهی موقت چکار کنم ؟ کارشناس صدور گواهی موقت (خانم سبحانیان شماره تماس 31772041 و آقای قاسم پور شماره تماس 31772031 ) می باشد . درخواست خود را تلفنی اعلام و پس از دو روز برای تحویل و یا دادن آدرس برای ارسال پستی با کارشناسان هماهنگی نمایید. تائیدیه چیست؟ تائیدیه یعنی تائید مدرکی که شما از ما اخذ کرده اید . کارشناس مربوطه ( خانم سبحانیان شماره تماس 31772041 ) می باشد . تمامی آنچه که شما برایتان سوال است سعی نمودیم توضیح دهیم. با مطالعه کامل می توانید بدون مشکلی اقدامات را مرحله به مرحله بانجام رسانید و تاییدیه به محل درخواست واصل گردد.
تائیدیه به چه منظور انجام می شود؟ تائیدیه جهت حصول صحت مدرک شما مستقیما و بدون واسطه به درخواست ارگانهای دولتی یا خصوصی ( که محل کار شما می باشد ) از محل اخذ مدرک شما درخواست می گردد. تائیدیه چند بار صادر می شود؟ فقط یکبار برای ارگان دولتی و یکبار برای سازمانهای خصوصی. لیکن اگر دانشنامه و ریزنمرات اخذ کرده باشید محدودیتی ندارد. در غیر اینصورت می بایست تاییدیه قبلی به این اداره برگشت داده شود تا بتوانیم برای سازمان دیگر ارسال کنیم پروسه صدور تائیدیه تحصیلی چقدر است؟ در صورتی که فرم فراغت شما و تائیدیه به اداره فارغ التحصیلان برسد پرسه کاری در این اداره 3 روز و پس از 10 روز از محل درخواست کننده پیگیری می بایست انجام شود. در غیر این صورت از کارشناس تائیدیه تحصیلی ( خانم سبحانیان پیگیری شود. آیا تائیدیه بلافاصله پس از درخواست صادر می شود؟ خیر . تائیدیه برای ارگان مورد تعهد برای رشته های دارای طرح الزام پس از تعیین تکلیف وضعیت طرح و برای دانش آموختگان دارای سند محضری با مطابقت سند محضری و محل درخواست صادر می شود و نیز برخی موارد از جمله محل درخواست تاییدیه با سهمیه بررسی می گردد. آیا تائیدیه ، دستی قابل تحویل می باشد؟ خیر. تائیدیه بعد از امضاء از طریق دفتر حراست شماره خورده و محرمانه ارسال پستی می گردد. آیا تائیدیه از طریق اتوماسیون ارسال می گردد که سریعتر برسد؟ برای برخی ارگانها از جمله سازمان نظام پزشکی و مدیر کنسولی وزارت امور خارجه با توجه به نامه از طریق آن ادارات ، تائیدیه بصورت سیستمی ارسال می گردد و برای بقیه ارگانهای دولتی و غیر دولتی بصورت پستی و محرمانه ارسال می گردد. من رشته ام مشمول طرح الزام است وقصد رفتن به خارج از کشور ( ادامه تحصیل ویا ... ) قبل انجام طرح دارم ، چه اقدامی انجام دهم ؟ شما می بایست مراحل وثیقه گذاری طرح را انجام دهید . برای وثیقه گذاری طرح چه اقدامی کنم ؟ کارشناس وثیقه گذاری ( خانم سبحانیان شماره تماس 31772041 ) می باشد. درخواست شخصی خود را که مشخص کننده وضعیت تحصیلی شما است را همراه تسویه حساب صندوق رفاه و یک قطعه عکس 3 در 4 ارائه نمایید. تعهدات شما بررسی می شود و برای وثیقه گذاری چون گواهی کار ندارید تعهدات شما می بایست خریداری شود . پس از ارائه فیش بانکی توسط شما نامه درخواست شما به وزارت ارسال می گردد و پس از 10 روز از ارسال نامه به وزارت مراجعه حضوری شما برای انجام وثیقه گذاری نیاز می باشد. سپس وزارت خانه طی نامه ای از ما دانشنامه و ریز نمرات را می خواهد که این دانشگاه پس از وصول نامه وزارت طی 15 روز مدارک را برای وزارت ارسال می نماید شما می بایست به وزارت مراجعه و مدارک را تحویل بگیرید . مرحله بعد الصاق مهر ترجمه بلامانع در وزارت و ترجمه مدارک و درخواست فرم 12 (برای کشورهای مشخص ) و تایید مدارک برای کشور مدنظرمی باشد. می خواهم در مقطع بالاتر ، در آزمونهای وزارت بهداشت ، سنجش آموزش پزشکی ، فراخوان جذب هیات علمی شرکت کنم چه اقدامی کنم ؟ درخواست خود را به کارشناس مربوطه ( خانم سبحانیان شماره تماس 31772041 و آقای قاسم پور شماره تماس 31772031 ) اعلام نمایید گواهی برای شما به محل مربوطه صادر و شماره نامه ارسالی اعلام می گردد .و شما در یک برگ این مطلب را نوشته و اسکن می کنید وبجای گواهی فراغت ارسال می فرمایید . ( گواهی تحصیلی اینجانب طی نامه شماره ..... مورخ ......مستقیما از معاونت آموزشی دانشگاه به ( نام محل ارسالی مدارک قید می شود ) ارسال گردیده است . تعهدات چیست ؟ آیا قابل خریداری است ؟ هر دانش آموخته ای که از آموزش رایگان برای تحصیل استفاده نماید مشمول تعهدات آموزش رایگان است . بله قابل خریداری است با شرایطی برای قبولین سهمیه دو و سه تعهدات مربوط به سند محضری آیا قابل خریداری است ؟ خیر طبق سند برای محل مورد نظر درج شده در سند و مدت مشخص شده می بایست انجام گردد . تعهدات آموزش رایگان یک برابرمدت تحصیل مربوط به چه کسانی است ؟ افراد با سهمیه قبولی منطقه یک و شاهد و ایثارگران و جانبازان و نهضت یک برابر مدت تحصیل تعهد دارند. تعهدات آموزش رایگان دو برابرمدت تحصیل مربوط به چه کسانی است ؟ افراد با سهمیه قبولی منطقه دو و سه دوبرابر مدت تحصیل تعهد دارند . تعهدات دانش آموختگان دوره های شبانه چگونه است ؟ دانش آموخته ای که منطقه یک و ... می باشد بدلیل پرداخت شهریه تعهد ندارد .ولی در صورتی که از سهمیه منطقه دو و سه استفاده کند فقط یک برابر تعهد دارد . ( همانند منطقه یک روزانه ) آیا دانش آموختگان پردیس دارای تعهد هستند ؟ خیر چون شهریه پرداخت کردند. آیا دانش آموختگان پردیس داری طرح هستند ؟ بله همانند دانشجویان ، مشمول طرح هستند . آیا دانش آموختگان با سهمیه بومی و استانداری و عدالت آموزشی می توانند تعهدات را بخرند ؟ خیر تعهدات این افراد غیر قابل خریداری و غیر قابل انتقال است خصوصا عدالت آموزشی خرید تعهدات یعنی چه ؟ در صورتی که تعهدات آموزش رایگان دارید و گواهی کار ندارید می توانید تعهدات خود را با پول خریداری کنید .منطقه یک بدون شرایط منطقه دو وسه با شرایط شرایط خرید تعهدات چیست ؟ شرایط برای افراد با سهمیه قبولی منطقه دو و سه است. این افراد دو برابر مدت تحصیل تعهد دارند که یک برابر آن می بایست در منطقه مربوطه باشد و یک برابر آن در هرجایی می تواند باشد .برای خرید تعهدات این افراد ( منطقه دو و سه ) در صورت صدورعدم نیاز از دانشگاه محل اخذ مدرک دبیرستان می توانند تعهدات منطقه دو و سه را خریداری نمایند و یا بیش ازنصف تعهدات منطقه دو و سه را انجام دهند می توانند بقیه را خریداری کنند . مبلغ خریداری چقدر است ؟ با توجه به افزایش 10 درصدی برای سال 1400 تعرفه وزارت بهداشت طبق جدول موجود در در سایت معاونت – مدیر امور آموزشی – اداره فارغ التحصیلان – بخشنامه ها موجود است . من در مقطع بالاتر در دانشگاه دیگر تحصیل می کنم چه مدرکی باید ارائه دهم ؟ مدرکی که طبق مقررات می توانید بگیرید و یا اصلا مدرکی ندارید ، بحر حال دانشگاه جدید شما می بایست از ما استعلام کتبی طی نامه رسمی نماید و پس از وصول به این اداره طی یک هفته کاری پاسخ را به دانشگاه جدید شما می فرستیم و شما می توانید از دانشگاه جدید خود پیگیری کنید که در پرونده شما بایگانی شد یا نه چه مدرکی قابلیت ترجمه دارد ؟ اصل مدرک یعنی ( دانشنامه و ریز نمرات ) کارشناس صدور مجوز تحویل اصل مدرک ( دانشنامه و ریز نمرا ت ) ( خانم واعظ شماره تماس 31772052 ) است . تمامی آنچه که شما برایتان سوال است سعی نمودیم توضیح دهیم . با مطالعه کامل می توانید بدون مشکلی اقدامات را مرحله به مرحله بانجام رسانید و پیگیری کنید .
دانشنامه چه مدت اعتبار دارد ؟ اعتبار دانشنامه همیشگی است. برای گرفتن اصل مدرک ( دانشنامه و ریز نمرات ) چه اقدامی می بایست انجام دهیم ؟ فعلا تا آماده شدن سامانه دانش آموختگان اگر مقیم تبریز نیستید مدارک خود را به آدرس معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز – اداره فارغ التحصیلان- اتاق 113 -سرکارخانم واعظ ارسال پستی کنید و اگر در تبریز مقیم می باشید به آدرس دانشگاه - داروسازی قدیم - طبقه همکف - اتاق 113 به خانم واعظ تحویل نمایید . برگ مجوز چیست ؟ برگی که با توجه به مدارکی که شما به ما تحویل می دهید صادر و در صورت تایید وزارت شما مشمول دریافت اصل مدرک ( دانشنامه و ریز نمرات ) می شوید . برای تایید مدارک شما در وزارت حتما باید این برگ ( مجوز تحویل مدرک را (همراه داشته باشید . من برگ مجوز ندارم چه کاری باید انجام دهم ؟ بله در صورتی که دانش آموخته سالهای قدیمی هستید برگ مجوز شما یک نسخه از وزارت صادر و در پرونده بایگانی می شد. برای دریافت آن به ایمیل دانش آموختگان به اسم آقای قاسم پور درخواست کتبی همراه با اسکن دانشنامه ارسال کنید . برگ مجوز را به ایمیل شما می فرستند . برای دانش آموختگانی که از سال 86 به بعد دانشنامه گرفته اندو دانشگاه خود مجوز را صادر نموده همراه دانشنامه و ریز نمرات یک نسخه برگ مجوز داده شده حتما همراه مدارکتان است مجددا بررسی مدارک را انجام دهید . مدارک را بررسی کردم نبود چکار می بایست انجام دهم ؟ به ایمیل دانش آموختگان درخواست خود را همراه اسکن دانشنامه ارسال و درخواست مجوز و ارسال آن به ایمیلتان را بدهید . مراحل تایید مدارک چگونه است ؟ مدارکی که نیاز به تایید و ممهور شدن به مهر وزارت را دارد عبارت است اصل مدرک یعنی ( دانشنامه وریزنمرات ) و برگ مجوز ، باید به اداره فارغ التحصیلان وزارت مراجعه و پس از بررسی مجدد در آن اداره مهر ترجمه بلامانع به ظهر مدارک ( دانشنامه و ریز نمرات ) زده می شود . آیا رفتن به وزارت الزامی است و در تبریز یا دانشگاه خود می توانیم این اقدامات را انجام و تاییدیه بگیریم ؟ خیر وزارت ممهور نمودن مدارک را با مهر ترجمه بلامانع است را ، به دانشگاهها تفویض ننموده و این اقدام در وزارت انجام می شود . مراحلی که باید برای ترجمه مدارک انجام دهم چیست ؟ پس از ممهور شدن مدارکتان در وزارت به دارالترجمه رسمی مراجعه و برای ترجمه درخواست دهید . علاوه بردانشنامه و ریز نمرات کشورهای خارجی چه مدارکی از من می خواهند ؟ کشورهای خارجی ریزنمرات ساعتی می خواهند و برای مقطع دکتری لیست دروس کارورزی و کارآموزی را خواهند خواست . برای دریافت ریزنمرات ساعتی و لیست دروس چه اقدامی انجام دهم ؟ درخواست شخصی همراه با مجوز تحویل مدرک به ایمیل ارسال و پس از 10 روز کاری برای تحویل یا ارسال برای شما پیگیری نمایید. برای صدور مجوز تحویل مدرک ویا گرفتن دانشنامه و ریزنمرات چه مدارکی لازم است ؟ کپی کارت ملی برای دانش آموختگان سالهای قبل ، کپی مدرک طرح نیروی انسانی برای رشته های الزام به طرح ( پزشکی –دندانپزشکی –داروسازی- پرستاری –علوم آزمایشگاهی – هوشبری – رادیولوژی- پرستاری –اتاق عمل – فوریتهای پزشکی ) کپی کارت سربازی برای آقایان ، تسویه صندوق رفاه برای تمامی رشته ها و در مقطع مورد نظر ، کپی دانشنامه مقطع قبلی و برگ مجوز برای مقاطع ناپیوسته ، کپی آخرین حکم کارگزینی برای کارکنان بعنوان گواهی کار ، گواهی کار برای افراد غیر رسمی با عنوان اداره دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز –اداره فارغ التحصیلان که تاریخ شروع به روز و ماه و سال و تاریخ اتمام به روز و ماه و سال و ضرایب منطقه در صورتی که اشتغال در منطقه ضریب دار بوده مشخص شود، گواهی اشتغال از ارگان خصوصی می بایست حتما ریز بیمه پرداختی نیز در بازه زمانی اعلامی در گواهی کار ارسال شود ( این گواهی را فرد از سایت بیمه می تواند تهیه نماید ) ، عکس برای دانشنامه های جدید ( فراغت سال 90 به بعد و دانشنامه های افرادی که به علتی قبلا تهیه نشده و پس از درخواست تهیه می گردد). تسویه حساب صندوق رفاه چیست ؟ من بدهی ندارم .چگونه اقدام کنم ؟ به سایت srd.ir مراجعه کنید با اطلاعات خود وارد شوید از منو ارسال درخواست وارد شوید و بنویسید در خواست تسویه ، پس از یک ساعت مجدد وارد سایت و این بار وارد منو نامه های صادره شوید و پرینت نامه خود را بگیرید .
من دانش آموخته سالهای قبل هستم و اطلاعات من بدلیل درج نشدن کد ملی قبول نمی گردد چه اقدامی انجام دهم ؟ با شماره 021-33359473 آقای پاهنگ یا خانم رسولی تماس و درخواست خود را اعلام تا مشکل کد ملی و سیستم وصدور تسویه حل شود . مدت زمان پروسه صدور مجوز تحویل مدرک چقدر می باشد ؟ در صورتی که دانشنامه آماده باشد دو هفته ودر صورتی که دانشنامه لازم باشد که تهیه شود ( برای دانش آموختگان سال 95 به بعد و دانش آموختگانی که از دانشکده پرونده فراغت تاکنون به اداره فارغ التحصیلان نرسیده باشد ) یکماه می باشد . تحویل مدرک چگونه است ؟ به خود فرد تحویل می گردد نه غیر ، مگر با وکالت محضری به فرد دیگر که با ارائه برگ وکالت و کپی کارت ملی وکیل و یا با ارائه اصل نامه افرادی که مهر نظام پزشکی خود را ذیل نامه معرفی فرد دیگر بعنوان وکیل برای دریافت دانشنامه می زنند و با کپی کارت ملی وکیل من گواهی موقت خود را گم نمودم چه اقدامی می بایست انجام دهم ؟ کارشناس امورات مربوط به مفقودی و صدور دانشنامه جدید ( آقای قاسم پور شماره تماس 31772031 ) می باشد . درخواست شخصی مبنی بر مفقودی گواهی موقت ارائه می دهید و برگ استشهاد محل و تعهد نامه تحویل می گیرید وپس از تکمیل مجددا تحویل می دهید تا برای المثنی گواهی موقت ، اقدام نمایند . من اصل مدرک ( دانشنامه و ریز نمرات ) را گم نمودم چه اقدامی می بایست انجام دهم ؟ درخواست شخصی مبنی بر مفقودی اصل مدرک ارائه می دهید و برگ استشهاد محل و تعهد نامه تحویل می گیرید وپس از تکمیل مجددا تحویل می دهید تا گواهی فقدان جهت درج آگهی فقدان در روزنامه های کثیرالانتشار تحویل گرفته ، آگهی مربوطه می بایست 3 بار به فاصله 10 روز در روزنامه ها چاپ و سپس روزنامه ها تحویل این اداره می شود تا برای المثنی و تحویل آن اقدام گردد. برای صدور گواهی موقت و دانشنامه و ریز نمرات المثنی هزینه اخذ می گردد. من اطلاعات شناسنامه ای خود را تغییر داده ام برای دریافت گواهی موقت یا دانشنامه و ریز نمرات جدید ( با مشخصات جدید ) چه اقدامی انجام دهم ؟ مدارک جدید و عکس جدید را تحویل و یا ارسال پستی کنید و پس از یکماه پیگیر برای تحویل و یا ارسال پستی باشید . قصد ارسال مدارک برای کشور خارجی دارم چه اقدامی انجام دهم؟ کارشناس ارسال مدارک برای کشورهای خارجی ( خانم قشنگ پور می باشد شماره تماس 31772026 ) است . تمامی آنچه که شما برایتان سوال است سعی نمودیم توضیح دهیم . با مطالعه کامل می توانید بدون مشکلی اقدامات را مرحله به مرحله بانجام رسانید و پیگیری کنید . ارسال مدارک برای چه کشورهایی به تایید فرم 12 نیاز می باشد؟ آمریکا، کانادا، انگلستان و کشورهایی که از طریق کشور آمریکا تاییدیه اخذ می نمایند. برای صدور فرم 12 چه اقدامی انجام دهیم؟ کارشناس درخواست صدور فرم 12 از وزارت ( آقای قاسم پور شماره تماس 31772031 ) می باشد . . تمامی آنچه که شما برایتان سوال است سعی نمودیم توضیح دهیم . با مطالعه کامل می توانید بدون مشکلی اقدامات را مرحله به مرحله بانجام رسانید و پس از صدور با خانم قشنگ پور هماهنگی نمایید . مدارک لازم برای صدور فرم 12 چیست و چگونه اقدام کنم ؟ مدارک خود را به ایمیل دانش آموختگان ارسال نمایید ، عنوان ایمیل به اسم آقای قاسم پور خواهد بود مدارک عبارتند از : اسکن پشت و رو فرم ( این فرم را می توانید از آقای قاسم پور تحویل یا درخواست ارسال از طریق ایمیل خودتان و یا از سایت وزارت و یا سایت معاونت آموزشی دانشگاه – مدیر امور آموزشی – اداره فارغ التحصیلان _ قسمت بخشنامه ها ، فرم 12 تهیه فرمایید .اسکن برگ مجوز تحویل مدرک که قبلا با دانشنامه و ریز نمرات به شما تحویل داده ایم اسکن صفحه اول پاسپورت و صفحه ای که مهر آخرین خروج و ورود در آن می باشد. اسکن مدارک ارسالی می بایست واضح و حجم کم در حد کیلو بایت و فرمت jpg ارسال ، عکسهایی که توسط موبایل گرفته شده مورد قبول نمی باشد . برای صدور فرم 12 چه مدتی می بایست منتظر شوم ؟ پس از ارسال مدارک توسط شما ظرف مدت 4 روز کاری درخواست شما به وزارت ارسال می گردد.لیکن بررسی و تایید توسط وزارت به آن مجموعه مربوط است و حداقل یکماه و حداکثر دو ماه می باشد . با اطمینان از ارسال فرم 12 شما از وزارت می توانید برای سایر اقدامات با کارشناس مربوطه خانم قشنگ پور هماهنگ شوید.
آیا ارسال مدارک به مراکز خارج از کشور از طرف دانشگاه هزینه ای دارد؟ بله، مبلغ 1500000 ریال به شماره حساب 8357600141 – شناسه واریز 11974801111- بانک ملت- بنام دانشگاه علوم پزشکی تبریز. استعلام تایید مدارک از موسسه ECFMG به چه صورت می باشد؟ بعد از ثبت نام و ارائه مدارک به موسسه ECFMG ، این موسسه از طریق پرتال یا ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir از اداره دانش آموختگان استعلام می نماید. برای اینکه دانشگاه مدارک من را در پرتال ECFMG تایید کند چه کار باید انجام دهم؟ باید مبلغ را واریز و تصویر فیش را به ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir ارسال نمایید تا تایید مدارک انجام گیرد برای اینکه دانشگاه مدارک من را به موسسه WES ارسال نماید چه موقع باید اقدام کنم؟ بعد از ثبت نام و ارائه مدارک به موسسه WES و دریافت WES Reference Number برای تکمیل فرمهای WES چه کار باید انجام دهم؟ قسمت اول فرمها باید توسط دانش آموخته تکمیل و سپس به صورت فایل PDF به ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir به همراه تصویر فیش واریزی ارسال گردد بعد از ارسال فرمهای WES به اداره دانش آموختگان چه موقع برای تکمیل فرمها پیگیری کنم؟ زمان تکمیل و امضاء فرمها یک هفته می باشد برای اینکه دانشگاه مدارک من را به موسسه WES ارسال نماید چه کار باید انجام دهم؟ شما باید اسکن مدارک (دانشنامه و ریزنمرات و ترجمه مدارک) در یک فایل PDF (با حجم کمتر از 10MB ) که نام فایل WES Reference Number دریافتی از موسسه باشد به همراه تصویر فیش هزینه به ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir ارسال نمایید. برای دریافت تاییدیه کشور دانمارک چه اقدامی باید انجام دهم؟ تصویر صفحه اول پاسپورت، تصویر دانشنامه و فیش پرداختی به ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir ارسال کنید و بنویسید که خواستار تاییدیه کشور دانمارک می باشد کی و چگونه فرم دانمارک را دریافت کنم؟ یک هفته بعد از ارسال ایمیل با مراجعه به معاونت آموزشی- اداره دانش آموختگان تاییدیه مهر و موم شده رادریافت و به اداره پست مراجعه فرمایید. برای تکمیل فرمهای تاییدیه سایر مراکز خارج از کشور چه اقدامی باید انجام دهم؟ قسمت مربوط به مشخصات دانش آموخته را تکمیل نموده و در یک فایل PDF (با حجم کمتر از 10MB ) به همراه تصویر فیش هزینه و ایمیل موسسه ای که مدارک باید به آنجا ارسال شود، به ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir ارسال نمایید و بعد از یک هفته پیگیری نمایید برای ارسال فیزیکی مدارک برای سایر مراکز خارج از کشور چه اقدامی باشد انجام دهم؟ با مراجعه به معاونت آموزشی- اداره دانش آموختگان بعد از تایید مدارک ، کلیه مدارک را بصورت مهر و موم شده دریافت و به اداره پست مراجعه فرمایید. برای ارسال مدارک به صورت الکترونیکی برای سایر مراکز خارج از کشور چه اقدامی باشد انجام دهم؟ شما باید اسکن مدارک (دانشنامه و ریزنمرات و ترجمه مدارک)در یک فایل PDF (با حجم کمتر از 10MB ) به همراه تصویر فیش هزینه و ایمیل موسسه ای که مدارک باید به آنجا ارسال شود، به ایمیل danesh@tbzmed.ac.ir ارسال نمایید و بعد از یک هفته پیگیری نمایید. سئوالات مربوط به دریافت کارت دانشجویی المثنی:
در صورت مفقودی کارت چگونه اقدام نمایم؟
اولین اقدام مراجعه به آموزش دانشکده می باشد. سپس تکمیل فرم درخواست. و تحویل ته برگ فرم درخواست پس از امضاء مسئول آموزش و تحویل به واحد صدور کارت در حوزه معاونت آموزشی برای دریافت کارت موقت تردد و تغذیه بعد از تحویل درخواست چه فرایندی باید انجام دهم برای گرفتن کارت المثنی دائم؟ آموزش درخواست شما را بصورت کتبی به حراست فیزیکی ارسال می کند شما بایستی بعد از یک هفته به حراست فیزیکی دانشکده یا دانشگاه در حوزه معاونت آموزشی مراجعه و ضمن اخذ تعهد و اطمینان از ارسال نامه حراست به آموزش کل به اطاق صدور کارت مراجعه نمائيد هزینه اخذ کارت المثنی چقدر است؟ هزینه صدور کارت المثنی فعلا 200000 ریال می باشد صدور کارت المثنی دوم تحت چه شرایطی انجام می شود؟ برای بار دوم در صورت مفقودی کارت المثنی اول صدور کارن المثنی دوم بلامانع می باشد و برای دفعات سوم برگ گواهی صادر خواهد شد. سئوالات مربوط به جذب هیات علمی متعهد خدمت: آیا تاییدیه بنیاد ملی نخبگان (عضویت افراد در آن بنیاد) در فراخوان امتیاز دارد؟ نه کافی نیست و باید نام فرد در سایت فراخوان از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ثبت شده باشد. نحوه امتیاز دهی در فراخوان پیمانی (آموزشی و پژوهشی) به چه نحو می باشد؟ آموزشی: از 183 امتیاز 25 امتیاز (ردیف های یک و ده) مربوط به مصاحبه علمی است. (پیوست)
پژوهشی: به پیوست مراجعه شود.(فعلا سقف امتیازات مقالات 150 امتیاز می باشد)
سئوالات مربوط به نظام وظیفه